پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 61216
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

شرکت 12 هزار بانوی طلبه در جشنواره سراسری قرآن و عترت

قم نيوز : معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار نفر در جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران شرکت کرده‌اند و خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر شرکت‌کنندگان بوده‌ایم.
شرکت 12 هزار بانوی طلبه در جشنواره سراسری قرآن و عترت
شرکت 12 هزار بانوی طلبه در جشنواره سراسری قرآن و عترت
به گزارشقم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری در دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران که صبح امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است اظهار کرد: قرآن برای همه‌ زوایای زندگی انسان‌ها برنامه دارد و باید در متن زندگی انسان‌ها عملی شود تا سبک زندگی همه ما قرآنی شود.
وی افزود: باید هنگام تلاوت قرآن، در آیات تدبر کنیم و آیات قرآن را با زندگی خود تطبیق دهیم و سعی‌کنیم معارف قرآنی را در زندگی خود اجرا کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: باید در زوایای مختلف آیات تأمل کنیم تا بتوانیم مفاهیم قرآن را به درستی بفهمیم؛ خداوند متعال حجت‌درونی و حجت بیرونی را برای انسان‌ها قرار داده است که پیامبران و قرآن حجت بیرونی و عقل حجت درونی است، چراکه با عقل و تدبر است که می‌توانیم حقائق قرآن را درک کنیم و بفهمیم.

وی با تأکید بر ضرورت تدبر و تأمل در مفاهیم قرآنی ادامه داد: برای درک عمق مفاهیم قرآنی باید از تفاسیر استفاده کنیم و تنها در این صورت است که می‌توانیم فهمی عمیق و دقیق از آیات داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری عنوان کرد: قرآن و عترت هنگامی معنا پیدا می‌کند که همراه با هم باشند؛ در سال‌های اخیر نهج‌البلاغه از برنا‌مه‌های اصلی حوزه‌های علمیه خواهران بوده است؛ برخی از خطبه‌های نهج‌البلاغه باید چندین بار در سال مطالعه و مرور شود.

وی با بیان اینکه تبیین مفاهیم قرآنی برای مردم جامعه ضرورت دارد تصریح کرد: بسیاری از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران حافظ قرآن کریم هستند و این بسیار ارزشمند و مهم است اما مهم‌تر از این مسئله درک مفاهیم قرآنی است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حفظ موضوعی قرآن بسیار اهمیت دارد گفت: بدون تردید حفظ قرآن ، تاثیرات بسیار زیادی در زندگی خواهد داشت و می‌تواند راهشگای بسیاری از مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه همه ما باید از قرآن در زندگی خود استفاده و جامعه را نیز با آیات آن آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران رشد خواهران طلبه در عرصه‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری اظهار کرد: بانوان علاقه زیادی به هنر دارند و می‌توانند از هنر خود برای ترویج مفاهیم قرآنی استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار نفر در جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران شرکت کرده‌اند و خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر شرکت‌کنندگان بوده‌ایم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: حضور گسترده خواهران طلبه در موضوعات محتوایی نشان از پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران در این زمینه دارد؛ براساس آمار در موضوعات محتوایی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: آن چیزی که برای جامعه ما ضروری است تسلط به محتوای قرآنی و بیان کردن آن برای مردم است؛ همه باید به زیبا‌خوانی و حفظ قرآن توجه داشته باشند اما تسلط به محتوا و مفاهیم قرآن به ویژه در حوزه‌های علمیه خواهران بسیار با اهمیت‌تر از موضوعات دیگر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری عنوان کرد: تسلط کامل به محتوا موجب می‌شود که به راحتی بتوانیم مفاهیم قرآنی را برای مردم جامعه بیان کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر مادران در جامعه با قرآن آشنا و مأنوس شوند بدون تردید نسل آینده قرآنی خواهند شد؛ اگر مادران در مسیر قرآن قرار گیرند، فرزندان نیز در مسیر قرآن قرار خواهند گرفت و به همین دلیل بانوان باید توجه بسیار زیادی به قرآن داشته باشند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcfv0dv.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما