جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 61270
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علميه قم:

حضرت زهرا(س) اسوه تربيت نسل صالح هستند

قم نيوز : استاد حوزه علميه قم گفت: حضرت زهرا(س) اسوه تربيت نسل صالح است و براي زنان و مرداني كه مي‌خواهند در تربيت فرزند موفق باشند؛ بهترين الگو محسوب مي‌شوند.
حضرت زهرا(س) اسوه تربيت نسل صالح هستند
حضرت زهرا(س) اسوه تربيت نسل صالح هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سیدمحمدتقی قادری امروز ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در زندگی و سیره عملی حضرت زهرا(س) ویژگی‌های خاصی وجود دارد که هر یک از  این ویژگی‌ها می‌تواند برای ما نقش تعیین‌کننده داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین و کلیدی‌ترین سیره عملی حضرت زهرا(س) روحیه عارفانه و عاشقانه در عبادت به ویژه در نماز است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه افراد در اقامه نماز به سه دسته تقسیم می‌شوند گفت: برخی افراد در اقامه نماز درک و دریافتشان به اندازه‌ای است که می‌فهمند در محضر بزرگی ایستاده‌اند ولی هیچ گونه برداشت و درکی از مفاهیم نماز ندارند بنابراین مرتبه صعود و ترقی معنوی آنها در این حد است.

وی ادامه داد: دسته دوم کسانی هستند که علاوه بر اینکه می‌فهمند در محضر بزرگی حضور پیدا کردند با اسرار و مفاهیم نماز به طور کامل آشنا هستند و آگاهی و شناخت دارند.

قادری عنوان کرد: دسته سوم کسانی هستند که علاوه بر اینکه می‌دانند در محضر بزرگی هستند و می‌دانند در محضر بزرگ با چه مفاهیم و کلماتی ارتباط برقرار کنند ولی متوقف در اسرار نماز نمی‌شوند بلکه نماز و مفاهیم نماز را در وجود خود نهادینه می‌کنند این نهادینه کردن آنچنان آنها را ترقی می‌دهد که در نماز محو تماشای جلال و جمال خداوند می‌شوند.

وی با بیان اینکه دسته سوم نه تنها خود و محرابشان نورانی می‌شود بلکه آسمانی نیز به برکت آنها نورانی می‌شود گفت: وجود رسول اکرم(ص) در توصیف عبادت حضرت زهرا(س) فرمودند که حضرت زهرا(س) زمانی که در محراب می‌ایستادند به برکت نورانیت عبادت حضرت آسمان، ملکوت و عالم بالا نورانی می‌شد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: زهد وجود مقدس حضرت زهرا(س) می‌تواند اسوه و الگویی برای ما باشد البته زاهدان اصولی به سه دسته تقسیم می‌شوند. برخی به این دلیل از دنیا بدگویی می‌کنند زیرا دستی به دنیا ندارند، گروه دوم کسانی هستند به این دلیل از دنیا بدگویی می‌کنند تا بتوانند ذهن‌ها و فکرهای مردم را به خودشان متوجه کنند و بتوانند به اصل قدرت برسند.

وی یادآور شد: دسته سوم کسانی هستند که قدرت تولید ثروت را دارند ولی هرگز این ثروت و سرمایه دنیا آنها را مجذوب خود نمی‌کند؛ وجود حضرت زهرا(س) زهدش از این نظر الگو است.

قادری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) اسوه تربیت نسل صالح است گفت: برخورداری از امکانات مالی، فاصله زیاد تولد فرزندان و حضور پدر در کنار خانواده از جمله عوامل تعیین‌کننده تربیت فرزند است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) از این نظر الگو است زیرا به هیچ وجه امکانات مالی در اختیار نداشتند و وضعیت مالی آن حضرت پایین‌تر از فقرای مدینه بود و ولادت فرزندان آنها پشت سر هم بود و همسرشان اکثر اوقات در جبهه به سر می‌بردند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ ایشان با وجود این شرایط فرزندانی تربیت می‌کنند که این فرزندان از نظر روحیات با مادر تفاوتی ندارند و از نظر عبادت، سیاست و... مانند مادر بودند بنابراین حضرت برای زنان و مردانی که می‌خواهند در تربیت فرزند موفق باشند بهترین الگو هستند.

وی موقعیت‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های حضرت ذکر کرد و افزود: مقصود این است که اگر فتنه‌ای ایجاد شد و حق و باطل در مقابل یکدیگر بودند انسان در آن هنگام حق و زمان نصرت حق را درست تشخیص دهد.

قادری یادآور شد: از دیگر ابعاد موقعیت‌شناسی این است که انسان از آبرو، مال و جان خود در نصرت از حق استفاده کند. حضرت حق را درست تشخیص دادند و وجود و جان خود را در دفاع از حق و امامت فدا کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfx0dv.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما