جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 61271
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله‌ حسینی قزوینی:

سامانه جامع راویان حدیث شیعه راه اندازی شد

خطر جریان احمد الحسن بیشتر از وهابیت است
قم نيوز : مدیر موسسه حضرت ولی عصر(عج) گفت: سامانه جامع راویان حدیث شیعه راه اندازی شده است و با اینترنت گوشی نیز امکان جست‌وجو در این سامانه وجود دارد، اکنون این سامانه به زبان‌های عربی و فارسی است.
سامانه جامع راویان حدیث شیعه راه اندازی شد/ خطر جریان احمد الحسن بیشتر از وهابیت است
سامانه جامع راویان حدیث شیعه راه اندازی شد/ خطر جریان احمد الحسن بیشتر از وهابیت است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله‌ سید محمد حسینی قزوینی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به سابقه موسسه حضرت ولی عصر(عج)  اظهار کرد: سابقه تاسیس این موسسه به سال 1374 برمی‌گردد و سایت موسسه جزو سایت‌های مرجع در زمینه پاسخگویی به شبهات فرقه وهابیت است.

وی ادامه داد: موسسه حضرت ولی عصر(عج) تاکنون 15 نرم افزار تخصصی تولید کرده است که این نرم‌افزارها در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر شدند.

مدیر موسسه حضرت ولی عصر(عج) افزود: یکی از مشکلات اساسی در زمینه روایات عدم امکان تائید یا رد قاطع آن‌ها بدون توجه به علم رجال و درایه است، کتاب‌های کافی در این زمینه وجود ندارد و به دلیل اهمیت این مساله به سراغ تولید سامانه جامع راویان حدیث شیعه رفتیم.

آیت‌الله‌ حسینی قزوینی با اشاره به سامانه راویان حدیث شیعه اظهار کرد: چهارده هزار و 150 هزار راوی شیعه را با 150 هزار نفر ساعت کار در یک سامانه جمع آوری کردیم، این سامانه هم از طریق کامپیوتر هم تلفن همراه قابل استفاده است.

وی ادامه داد: سامانه جامع راویان حدیث شیعه را امروز رونمایی خواهیم کرد و با اینترنت گوشی نیز امکان جست‌وجو در این سامانه وجود دارد، اکنون این سامانه به زبان‌های عربی و فارسی است.

مدیر موسسه حضرت ولی عصر(عج) افزود: استفاده از سامانه جامع راویان حدیث شیعه مختص اساتید حوزه علمیه نیست، بلکه طلاب سطح یک حوزه و حتی افراد عادی نیز می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

آیت‌الله‌ حسینی قزوینی با اشاره به زمان تولید سامانه جامع راویان حدیث شیعه اظهار کرد: تولید این سامانه از سال 71 با حضور 12 محقق شروع شد و تا سال 85 ادامه یافت، در ابتدا قصد انتشار آن به صورت کتاب را داشتیم، اما در ادامه با توجه به پیشرفت فناوری تصمیم گرفتیم که آن را به صورت یک نرم افزار و سامانه وب عرضه کنیم.

وی ادامه داد: در سایت مرکز تحقیقاتی ولی عصر(عج) به شبهات در زمینه شهادت حضرت زهرا(س) پاسخ دادیم و هر ماه صدها هزار بازدید از این سایت صورت می‌گیرد و مخاطبین خارجی سایت بیشتر از مخاطبین داخلی آن است.

آیت‌الله‌ حسینی قزوینی با اشاره به جریان احمد الحسن اظهار کرد: این جریان انحرافی ادعا دارد فرزند امام زمان(عج) ظهور کرده است تا زمینه ظهور ایشان را فراهم کند، این جریان به دنبال نفوذ در حوزه، دانشگاه و جامعه است و برای نفوذ در هیأت‌های عزاداری نیز برنامه ریزی داشته است.

وی با بیان اینکه خطر جریان احمد الحسن بیشتر از وهابیت است ادامه داد: احمد الحسن ختم نبوت را انکار کرده و نسبت به پیامبران و ائمه معصومین(ع) اهانت‌های زیادی داشته است، از دیدگاه این فرد همه مسلمانان تا زمانی که به او ایمان نیاورند، کافر هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgqx93.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما