يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 61341
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

كتاب ولايت تكويني اهل بيت(ع) از ديدگاه قرآن و روايات منتشر مي‌شود

قم نيوز : مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب ولايت تكويني اهل بيت(ع) از ديدگاه قرآن و روايات در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب ولايت تكويني اهل بيت(ع) از ديدگاه قرآن و روايات منتشر مي‌شود
كتاب ولايت تكويني اهل بيت(ع) از ديدگاه قرآن و روايات منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز محمد روحانی با اشاره به محتوای کتاب ولایت تکوینی اهل بیت(ع) از دیدگاه قرآن و روایات اظهار کرد: هدف اصلی نویسنده ارائه نظریه واضح و مستند درباره ماهیت ولایت تکوینی و قلمرو آن است.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید یکی از مباحث مهم در زمینه امامت، شأن ولایت تکوینی امام است که امام بر اساس آن می‌تواند در عالم تصرف داشته باشد ولی آیا این تصرفات به دعای امام است و فاعل اصلی خداست یا اینکه امام در حقیقت فاعلیت دارد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به پاسخ به پرسش‌های دیگر در این اثر عنوان کرد: نویسنده به این پرسش پاسخ می‌دهد که ولایت تکوینی اهل بیت(ع) منحصر به برخی موارد است یا در کل مجاری هستی جریان دارد.

وی عنوان کرد: در این کتاب سعی شده با استفاده از قرآن و روایات ماهیت و قلمرو ولایت تکوینی اهل بیت(ع) بازشناسی شود تا میزان ورود ائمه اطهار(ع) نسبت به تصرفات در عالم که مورد سؤال بسیاری از متخصصان و عوام است، پاسخ داده شود.

روحانی با اشاره به فصول مختلف این کتاب گفت: فصل نخست کتاب اشاره به کلیات دارد که مفهوم‌شناسی و جایگاه بحث وساطت فاعلی در آن مطرح می‌شود و فصل دوم قلمروهای نظری بحث وساطت فاعلی، فصل سوم وساطت فاعلی اهل بیت(ع) در قرآن کریم و فصل چهارم وساطت فاعلی اهل بیت(ع) در روایات است و در نهایت این کتاب با نتیجه‌گیری پایان پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف نویسنده ارائه راهکاری در زمینه معرفی ولایت تکوینی و نظریه واضح و مستند درباره ماهیت ولایت تکوینی و قلمرو آن است.

کتاب ولایت تکوینی اهل بیت(ع) از دیدگاه قرآن و روایات با تلاش پژوهشگر حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن صالح در 332 صفحه تألیف شده که به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با قیمت 24 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcezx8p.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما