يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 61376
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم خبر داد

بهره‌برداري از فاز اول مترو در سال 98

قم نيوز : استاندار قم گفت: فاز اول مترو از قلعه كامكار تا میدان مطهری با تأمین اعتبار و واگن‌ها در سال 98 افتتاح مي‌شود.
بهره‌برداري از فاز اول مترو در سال 98
بهره‌برداري از فاز اول مترو در سال 98
به گزارش قم نیوز مهدی صادقی ظهر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت نگرش در بسیاری از نیازها و خلأها اظهار کرد: ترجیح منافع ملی بر منافع گروهی و حزبی بسیار در پیشبرد امور مؤثر است. مدیران جامعه باید استراتژیک فکر کنند و جامع‌نگر باشند.

وی با اشاره به عملکرد در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: با وجود آنکه سیاست و برنامه‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده ولی برخی تصور می‌کنند تنها وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور است که باید در این زمینه تلاش کنند.

استاندار قم عنوان کرد: فرهنگ زمانی تولید می‌شود که همه اعضای مشارکت‌دهنده در آن بخش حضور داشته باشند و هر کس در جای خود به وظیفه‌اش عمل کند تا کل سیاست‌ها تحقق بخشیده شود.

وی یادآور شد: در جامعه بسیاری افراد مطالبه‌گر هستند ولی هر یک از افراد باید بررسی کنند چه نقشی بر عهده دارند بنابراین زمانی جامعه‌ای فعال و پویا داریم که همه در نقش خود فعال باشیم و از این طریق به بهره‌وری کشور در بخش‌های اقتصاد و فرهنگ کمک کنیم.

صادقی با بیان اینکه روش دولت یازدهم و دوازدهم اعتدالی است گفت: اسلام دین اعتدال است البته باید عمل ما منطبق بر بیان باشد و تندروی، کندروی، حب و بغض نداشته باشیم و در جایگاه حاکمیت بایدها و نبایدها را بشناسیم و عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از موارد منطبق بر روش اعتدالی نیست برخی اوقات مشاهده می‌شود اظهار نظرهایی می‌شود که تنها زاییده ذهن انسان‌ها است که این  امر ما را از حقیقت دور می‌کند.

استاندار قم ادامه داد: زمانی درست نظر می‌دهیم که موضوع را بر اساس حوزه تخصص و دانش بشناسیم و بر پایه آن اظهار نظرهایی که به اصلاح موضوع کمک می‌کند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم بگوییم اقدامات دولت در این چهار یا  پنج سال گذشته درست بوده و عیب و اشکالی ندارد گفت: این اعتقاد وجود دارد کسی که مسؤولیت می‌پذیرد باید پاسخگو باشد بنابراین باید شفاف و صادقانه عمل کنیم و اگر بی‌صداقتی و پنهان‌کاری کنیم مردم می‌فهمند. ممکن است همان لحظه متوجه نشوند ولی بعدها می‌فهمند.

صادقی با اشاره به نقش بانوان در خانواده گفت: بانوان وظیفه اداره خانواده را بر عهده دارند که پیچیده و عاطفی است اگر این وظیفه به خوبی انجام نشود آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد اگرچه علت و عوامل دیگری نیز وجود دارد ولی بانوان در مدیریت شکل‌گیری شخصیت در کانون خانوادگی مهمی بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: پیش نیاز جامعه سالم و پویا داشتن خانواده خوب، سالم و بامحبت است و در محیط خانواده باید به عناصر محبت، احترام، نظم و گذشت توجه شود.

استاندار قم با بیان اینکه در شهرستان قم به دلیل شرایط و ترکیب جمعیتی آسیب‌های جدی وجود دارد گفت: دستگاه‌های ذی ربط گزارشاتی در این زمینه داشتند و اقداماتی برای برطرف کردن این معضل‌ها انجام می‌دهند.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت بیشتر مردم به ویژه سمن‌ها و تشکل‌های مردمی و حمایت‌های دولت این آسیب‌ها کاهش پیدا کند تا به صفر برسد.

صادقی با  اشاره به اقدامات حوزه اقتصادی و عمرانی با وجود مشکلات و کمبودها گفت: در دو مقطع زمانی هفته دولت و دهه فجر در مجموع 350 پروژه در حوزه‌های عمرانی، شهری، ورزشی و بهداشتی افتتاح شد که بالغ بر 943 میلیارد تومان هزینه داشته که با توجه به بودجه‌های مالی و شرایط رقم قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: دو خط شرق به غرب و شمال به جنوب مترو تأیید شده و امیدواریم فاز اول مترو از قلعه کامکار تا میدان مطهری با تأمین اعتبار و واگن‌ها در سال 98 افتتاح شود.

استاندار قم عنوان کرد: خط دو مترو در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شد و از پردیسان دستگاه TBM حفاری را به طول 18 کیلومتر انجام می‌دهد.

وی با اشاره به قطار سریع السیر تهران، قم و اصفهان گفت: در زمینه عبور از شهر قم اختلاف نظرهایی با راه آهن و وزارت راه وجود داشت که به جمع‌بندی رسیدیم تا عبور قطار از شهر قم به صورت زیر گذر پیگیری شود.
صادقی با اشاره به بازدید از مجموعه بیمارستان هزار  تختخوابی گفت: این بیمارستان در آینده در ابتدای جاده کهک افتتاح می‌شود که به ارتقاء وضع بهداشتی، سلامت استان و درآمدزایی از طریق جذب توریسم پزشکی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و حفظ اشتغال کار سختی است و در ازای تولید باید بازار فروش در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcce1qe.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما