چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۶
کد مطلب : 61519
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل راه آهن استان قم مطرح کرد

عبور روزانه 50 رام قطار از خطوط راه آهن استان قم

قم نيوز : مدیرکل راه آهن استان قم گفت: روزانه 50 رام قطار از خطوط راه آهن استان قم عبور می‌کنند و تعدادی از این قطارها برای اقامه نماز در ایستگاه‌های راه آهن استان قم توقف دارند.
عبور روزانه 50 رام قطار از خطوط راه آهن استان قم
عبور روزانه 50 رام قطار از خطوط راه آهن استان قم
به گزارش قم نیوز محسن اعتماد عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به وضعیت اقامه نماز در راه آهن اظهار کرد: این شرکت حرکت قطارها را براساس افق برنامه ریزی می‌کند و توقف قطارها برای اقامه نماز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: روزانه 50 رام قطار از خطوط راه آهن استان قم عبور می‌کنند و تعدادی از این قطارها برای اقامه نماز در ایستگاه‌های راه آهن استان توقف دارند.

مدیرکل راه آهن استان قم افزود: به صورت روزانه 6 رام قطار در ایستگاه محمدیه و 8 رام قطار در ایستگاه قم برای اقامه نماز توقف دارند و حدود چهار هزار نفر از مسافرین در این ایستگاه‌ها اقامه نماز می‌کنند.

اعتماد با اشاره به حضور روحانی مستقر در ایستگاه راه آهن قم اظهار کرد: یک روحانی به صورت مستمر نماز جماعت در این ایستگاه اقامه می‌کند، او همچنین در امور فرهنگی در راه آهن قم مشارکت دارد.

وی ادامه داد: راه آهن رسالت خود را اقامه نماز قرار داده و در این راستا سرمایه گذاری زیادی داشته است.

مدیرکل راه آهن استان قم افزود: مسجد ایستگاه قطار قم قدیمی است و امکان حضور تعداد زیادی از نمازگزاران به صورت همزمان در این مسجد وجود ندارد، به همین دلیل باید به دنبال توسعه مسجد ایستگاه قطار قم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی علامه در ادامه این جلسه با اشاره به خیمه‌های نماز جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: در چهار مکان استقرار تیم‌های جوانان جمعیت هلال احمر در ایام نوروز خیمه نماز خواهیم داشت و روحانیون نیز در این خیمه‌ها مستقر هستند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در تعدادی از پایگاه‌های این جمعیت، نماز جماعت در طول هفته با حضور روحانیون اقامه می‌شود.

اکبر بختیاری معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه استان قم در پایان جلسه گفت: در پادگان‌ها و اردوگاه‌های سپاه در استان، روحانی مستقر داریم و نماز جماعت در این اماکن به صورت مستمر اقامه می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9sb0.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما