چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 61547
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

طرح جامع مدیریت پسماند استان قم تدوین شود

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: باید طرح جامع مدیریت پسماند استان براساس قانون تدوین شود، در برنامه پنجم توسعه بر تدوین چنین طرحی تاکید شد.
طرح جامع مدیریت پسماند استان قم تدوین شود
طرح جامع مدیریت پسماند استان قم تدوین شود
به گزارش قم نیوز تورج همتی ظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به ضرورت توجه به مساله مدیریت پسماندها در استان قم اظهار کرد: تکلیف برنامه پنج ساله توسعه بود که از فناوری‌های نوین برای ساماندهی پسماندها استفاده شود، اما از این مساله در شهر قم غفلت شد.

وی ادامه داد: در استان قم چهار برابر سرانه کشور پسماندهای صنعتی و ویژه داریم و باید فکر اساسی برای این پسماندها کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: برای تفکیک زباله از مبدا نیاز به تشکیل یک کمیته فرهنگ سازی داریم، شهر قم حجم وسیعی از پسماندهای عمرانی و ساختمانی دارد و این پسماندها نیازمند ساماندهی هستند.

همتی با اشاره به طرح جامع مدیریت پسماند استان قم اظهار کرد: باید این طرح براساس قانون تدوین شود، در برنامه پنجم توسعه بر تدوین چنین طرحی تاکید شد.

وی ادامه داد: در حوزه پسماند باید به سمت صنایع بازیافت و مشاغل سبز برویم، در دنیا از زباله به عنوان طلای کثیف و ابزاری برای ایجاد شغل‌های جدید  استفاده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: هیچ کس حق ندارد که پسماندی را وارد استان کند و چنین مساله ای ممنوع است.

 

*سالانه 100 تن پسماند دارویی و شیمیایی در قم تولید می‌شود

سید احمد شفیعی در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت پسماندهای پزشکی در شهر قم اظهار کرد: این پسماندها در مبدا تفکیک و به شهرداری تحویل می‌شوند.

وی ادامه داد: سالانه 100 تن پسماند دارویی و شیمیایی در شهر قم تولید می‌شود که این پسماندها باید از سایر پسماندها جدا شود.

معاون فنی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: ترکیبات آمالگام در دندانپزشکی‌ها باید از سایر پسماندهای عفونی جداسازی و به شرکت‌های تخصصی تحویل شوند.

سجاد چهرگانی سرپرست اداره کل روستایی و شوراهای استانداری قم در بخش پایانی جلسه گفت: قوانین محکمی در خصوص مدیریت پسماند در کشور وجود دارد، اما در زمینه اجرای این قوانین ضعیف عمل شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmpqe.2bqs08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما