چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 61562
منبع : خبرگزاری فارس
مديرکل ورزش و جوانان استان قم:

نداشتن عضو تيم ملي نقطه ضعف ووشو قم است

قم نيوز : مدير كل ورزش و جوانان استان قم گفت: نداشتن عضو تيم ملي نقطه ضعف ووشو قم است و در بخش آقايان اين رشته به لحاظ فني كمتر توجه شده است.
نداشتن عضو تيم ملي نقطه ضعف ووشو قم است
نداشتن عضو تيم ملي نقطه ضعف ووشو قم است
به گزارش قم نیوز حسن عابدی که ظهر امروز به عنوان نایب‌رئیس مجمع در انتخابات هیات ووشو استان قم حضور داشت، در جمع اعضای مجمع اظهار کرد: نگاهی گذرا به وضعیت کنونی این هیات ورزشی نشان می‌دهد تعداد ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته ووشو قم نسبت به سایر استان‌ها پائین است و هیات جدید باید برای جبران این خلاء نسبت به برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و معرفی بیشتر این رشته به مردم تلاش کند.

وی ادامه داد: تعداد ورزشکاران سازمان یافته بخش آقایان هیات ووشو قم از بانوان بیشتر و تقریبا دو برابر است اما نکته جالب توجه این است که بخش بانوان تعداد ورزشکار دعوت شده به اردوی تیم ملی از مردان بیشتر دارد و این نشان می‌دهد که در قسمت آقایان به لحاظ فنی کمتر توجه شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: در ووشو قم ورزشکار عضو تیم ملی مردان و بانوان نداریم، در حالی که این رشته ورزشی هم مربیان بسیار خوب، داوران با تجربه و ورزشکاران و پیشکسوتان توانمندی دارد و نداشتن ملی‌پوش باید در هیات جدید جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: ووشو یکی از رشته‌هایی است که در رویداد مهمی نظیر بازی‌های آسیایی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود حاضر است و در ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک اداره کل ورزش و جوانان استان قم که نزدیک به دو سال و نیم از فعالیت آن می‌گذرد انتظار ورود ووشو و تقویت آن را داریم.

عابدی سپس به اهمیت توسعه این رشته در بخش‌های تابعه قم اشاره و ابراز کرد: در این زمینه هم از هیات ووشو حمایت می‌کنیم و هم اینکه اعتبار مورد نیاز را به بخش‌های تابعه می‌دهیم، سعی شود با استفاده از مربیان با تجربه در این زمینه اقدام لازم صورت بگیرد.

وی در پایان میزبانی از مسابقات کشوری را یکی از نیازهای ووشو قم دانست و افزود: این موضوع برای ما در ارزیابی‌ها بسیار مهم است، ضمن اینکه در این رشته باید لیگ و رقابت‌های قهرمانی استان پویاتر شود و در هر دو بخش مردان و بانوان در لیگ کشور نیز شاهد حضور تیم‌های ووشو قم باشیم.

انتهای پیام /  137
https://qomnews.ir/vdcj8iem.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما