چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 61564
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

8 درصد پسماند قم در مبدا تفکیک می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: اکنون هشت درصد پسماند قم در مبدا تفکیک می‌شود و این امر با مشارکت خود شهروندان محقق شده است.
8 درصد پسماند قم در مبدا تفکیک می‌شود
8 درصد پسماند قم در مبدا تفکیک می‌شود
به گزارش قم نیوز سید عبدالله میرابراهیمی ظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به وضعیت ساماندهی پسماندهای پزشکی استان قم اظهار کرد: سه شرکت خصوصی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی قم این پسماندها را از مراکز پزشکی در استان جمع آوری و دفن می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی قم برنامه بلندمدتی برای پسماندهای پزشکی در این شهر ندارد، این دانشگاه تولیدکننده عمده این پسماند و متولی آن است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: تاکنون چندین جلسه برای ساماندهی پسماندهای پزشکی در استان برگزار شد، اما به دلیل عدم حضور مدیران کل دستگاه‌ها، این جلسات به نتیجه ای نرسید.

میرابراهیمی با اشاره به وضعیت شرکت‌های خصوصی جمع آوری کننده پسماندهای پزشکی در استان قم اظهار کرد: این شرکت‌ها زیرنظر شهرداری قم نیستند و تنها دانشگاه علوم پزشکی قم بر این شرکت‌ها نظارت دارد.

وی ادامه داد: وظیفه ای در خصوص تحویل پسماندهای صنعتی در قم نداریم، اما در صورت عدم تحویل این پسماندها، صنعتگران پسماندهای خود را در ورودی‌های شهر رها خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: به دنبال کاهش پسماند استان هستیم، همچنین اکنون هشت درصد پسماند قم در مبدا تفکیک می‌شود که این مساله با مشارکت خود شهروندان است، به دنبال تبدیل پسماند تر به کود در سایت البرز هستیم.

میرابراهیمی در پایان با اشاره به عمر پسماندهای پلیمری خاطرنشان کرد: عمر این پسماندها طولانی است و پس از گذشت صدها سال از دفن هم پسماندهای پلیمری در طبیعت از بین نمی‌روند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbasb0.rhb80piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما