پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۴۷
کد مطلب : 61571
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است

قم از نظر کیفیت و کمیت آب مشکلات زیادی دارد
قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: توجه به محیط زیست، یک وظیفه عمومی است و همه انسان‌ها در قبال محیط زیست و منابع طبیعی مسؤول هستند.
حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است / قم از نظر کیفیت و کمیت آب مشکلات زیادی دارد
حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است / قم از نظر کیفیت و کمیت آب مشکلات زیادی دارد
به گزارش قم نیوز تورج همتی در همایش آمران معروف، حافظان محیط زیست که امشب در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: در سال‌های اخیر آسیب‌های زیادی به محیط زیست وارد شده است و به همین دلیل همه به این فکر افتاده‌اند که از محیط زیست و منابع طبیعی حفاظت کنند.

وی افزود: توجه به محیط زیست، یک وظیفه عمومی است و همه انسان‌ها در قبال محیط زیست و منابع طبیعی مسؤول هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران توجه‌ ویژه‌ای به حفاظت از محیط زیست دارد و اصل ۵۰ قانون اساسی، حفاظت و حراست از محیط زیست را وظیفه همگانی بیان کرده است.

وی ادامه داد: باوجود توصیه‌هایی که در زمینه محیط زیست می‌شود اما متاسفانه بازهم مشکلاتی در زمینه محیط زیست وجود دارد و برخی افراد به محیط زیست آسیب می‌زنند.

همتی با تأکید بر ضرورت تشویق و ترغیب مردم به حفظ و حراست از محیط زیست گفت: بیانات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ در جمع فعالان محیط زیست و تاکید ایشان بر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست نشان‌دهنده اهمیت توجه به این مسئله است.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در استان قم سرلوحه فعالیت‌های اداره کل محیط زیست قرار گرفته است، مسئله اخلاق در محیط زیست است و در همین راستا نیز دبیرخانه اخلاق محیط زیست راه‌اندازی شده است و امیدواریم که در سال آینده بتوانیم سند اخلاق در محیط زیست را نیز تدوین کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد: استان قم از نظر تراکم جمعیت و رشد جمعیت پنجمین استان کشور است، همچنین قم با بیش از ۹۵ درصد شهرنشینی، نخستین استان در این زمینه است و این درحالی است که متوسط شهرنشینی در کشور حدود ۷۴ درصد است.

وی افزود: متاسفانه تولید پسماند‌های صنعتی در استان قم، چهار برابر متوسط کشوری است، همچنین مصرف زیاد سوخت‌های فسیلی و تولید زیاد فاضلاب‌ از دیگر مشکلاتی است که باید برطرف شود.

همتی با بیان اینکه در آیات و روایات به حفاظت از محیط زیست تأکید شده است خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی اگر از تخریب محیط زیست و هدر رفتن منابع طبیعی جلوگیری نکنیم و نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم، در زمین شاهد فساد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مصرف زیاد آب از دیگر مشکلات استان قم است که برای حل این مشکل همه مردم باید تلاش کنند چراکه صرفه‌جویی در مصرف آب وظیفه شرعی و قانونی همه شهروندان است؛ استان قم از نظر کیفیت و کمیت آب دچار مشکلات زیادی است و ما سعی می‌‌کنیم که این مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در زمینه حفظ محیط زیست بسیار تاثیرگذار باشد گفت: با توجه به اینکه در اسلام به حفظ محیط زیست تاکید زیادی شده است، امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه وظیفه همه مردم است.

وی افزود: هدف از امر به معروف در حوزه محیط زیست تغییر رفتار‌هایی است که موجب آسیب به محیط زیست می‌شود؛ همچنین مسؤولیت پذیری اجتماعی در حفظ محیط زیست نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد و مردم باید بدانند که نسبت به محیط زیست وظیفه دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjviem.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما