يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب : 61951
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل هواشناسی استان قم:

نیروگاه و صنایع در قم جزیره گرمایی ایجاد کرده است

قم نيوز : مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: باید گرمایش ایجاد شده در شهر قم کاهش پیدا کند، یک جزیره گرمایی در این شهر با وجود نیروگاه و صنایع به وجود آمده است.
نیروگاه و صنایع در قم جزیره گرمایی ایجاد کرده است
نیروگاه و صنایع در قم جزیره گرمایی ایجاد کرده است
به گزارش قم نیوز یحیی زارع امروز با اشاره به کاهش باران در استان قم اظهار کرد: مردم استان باید برای صرفه جویی در مصرف آب تلاش کنند، همچنین باید گرمایش ایجاد شده در شهر قم کاهش پیدا کند، یک جزیره گرمایی در این شهر با وجود نیروگاه و صنایع به وجود آمده و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها در شهر قم موجب ایجاد گرمایش در این شهر شده است.

وی ادامه داد: باید حق آبه زیست محیطی به استان قم داده شود، در صورت عدم تخصیص این حق آبه و با توجه به خشکی مناطق مختلف در این استان، با گرد و خاک در قم مواجه می‌شویم. گرد و خاک ضررهای زیادی را در زمینه سلامت مردم دارد و بیماری‌هایی همچون سرطان را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: باید از سال‌های گذشته در زمینه جلوگیری از وقوع پدیده گرد و خاک در استان برنامه ریزی می‌شد، اما به هر حال هر جایی که جلوی ضرر را بگیریم، منفعت است.

زارع با اشاره به پدیده گرم شدن کره زمین اظهار کرد: از سال 1960 تا سال 2010 به دلیل صنعتی شدن کشورهای مختلف، دمای کره زمین دو درجه افزایش پیدا کرد، اگر همین روند ادامه پیدا کند، تا سال 2100، دمای کره زمین 6 درجه دیگر هم افزایش پیدا می‌کند و در آن صورت دیگر هیچ یخچالی طبیعی در زمین وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: آب شدن یخچال‌های طبیعی کره زمین موجب بالا آمدن سطح آب دریاها و نیز افزایش تبخیر آب‌ها و کاهش بارندگی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: دمای این استان در سه دهه اخیر، حدود دو درجه افزایش پیدا کرده است، یکی از دلایل این مساله وجود صنایع آلاینده و تردد زیاد خودروها و موتورسیکلت‌ها در استان قم است، حدود 250 هزار موتورسیکلت در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb89b0.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما