دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 62098
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
کارشناس امور تربیتی و خانواده:

مردم در حفظ طبیعت به سیره عملی و اخلاقی ائمه(ع) توجه کنند

قم نيوز : ائمه(ع) در مورد کاشت درختان و حفظ محیط زیست به دیگران توصیه و سفارش می کردند. انتظار این است که مردم به سیره عملی و اخلاقی ائمه(ع) توجه کنند و در زندگی بکار گیرند.
مردم در حفظ طبیعت به سیره عملی و اخلاقی ائمه(ع) توجه کنند
مردم در حفظ طبیعت به سیره عملی و اخلاقی ائمه(ع) توجه کنند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حقجو به روز 13 فروردین روز طبیعت اشاره کرد و گفت: خدای متعال نعمت های زیادی به انسان عنایت کرده است، یکی از آنها طبیعت است؛ وقتی نعمت می دهد، بشر هم باید نسبت به آن مسئول باشد تا بتواند از نعمت حراست کند.

این کارشناس امور تربیتی با بیان اینکه حراست و حفاظت از طبیعت وظیفه همگانی است، عنوان کرد: اگر انسان، خود را  نسبت به هر چیزی  که در اختیار دارد، مسئول بداند،  به خود اجازه نخواهد داد به شیء و یا وسیله ای که همگان در آن سهیم هستند، تخریب و یا  از بین ببرد.

وی تاکید کرد: زمانی که به سیره معصومین(ع) توجه و دقت می کنیم، می بینیم که اهل بیت(ع) نسبت به اشیای که در اختیار داشتند، مسئولانه برخورد می کردند. حضرت علی(ع) برای استفاده عموم، فعالیت های خدا پسندانه مانند حفر قنات و یا درخت یا نهال خرما می کاشت.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو گفت: ائمه(ع) در مورد کاشتن درختان و حفظ درختان به دیگران توصیه و سفارش می کردند. انتظار این است که مردم به سیره عملی و اخلاقی ائمه(ع) توجه کنند و در زندگی بکار گیرند.

وی اظهار داشت: طلاب و حوزویان و مبلغان می توانند با حضور در مساجد و جمع های خانوادگی و اقوام مسئله حفظ و اهمیت طبیعت را برای مردم تبیین کنند.

این کارشناس امور تربیتی گفت: ائمه جماعت و جمعه در مسئله جایگاه حفظ و حراست از طبیعت می توانند سخنرانی داشته باشند، راهکار ارائه دهند، مردم بیشتر آگاه بشنوند، از حقوق و مسئولیت پذیری سخن بگویند، تا فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حقجو گفت: خانواده ها می توانند نقش آفرینی کنند، به فرزندان یاد آوری کنند، تعلیم دهند، از داستان های تربیتی در مورد حفظ طبیعت بگویند، تا فرزندان با آگاهی بیشتر بتوانند نقش آفرینی کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcev78p.jh8woi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما