پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 6213
لطفی خبرداد:

برگزاری مراسم‌های فرهنگی در ایام 14 و 15 خرداد در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگی در ایام 14 خرداد و 15 خرداد در استان قم خبر داد.
برگزاری مراسم‌های فرهنگی در ایام 14 و 15 خرداد در قم
به گزارش قم نیوز، نصرت الله لطفی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی و چهل و نهمین سالگرد قیام خونین مردم قم در یوم الله ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ گفت: امسال در حالی در آستانه سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب قرار می‌گیریم که دنیا در یک بیداری اسلامی قرار دارد و این نشأت گرفته از تلاش‌های امام خمینی است.

وی اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران که به دستان پربرکت امام خمینی طراحی شد روز به روز در حال گسترش بوده و پررنگ‌تر می‌شود و باید در سالگرد این امام وارسته دنیا شاهد حضور پرشور مردم در برنامه‌ها و مناسبت‌های این ایام باشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگی از وظایف این شورا است که باید جلسات مشورتی برگزار شده تا شاهد برگزاری مراسم‌های پرشور در ۱۴ و ۱۵ خرداد باشیم.

لطفی با اشاره به ویژگی‌های شهر مقدس قم بیان داشت: قم پایگاه فرهنگی کشور است و باید برنامه‌هایی که در این استان برگزار می‌شود در راستای شأن و جایگاه شهر و همچنین شهدای گرانقدر ۱۵ خرداد باشد.

تبیین وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی در میان جوانان
وی با اشاره به وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام گفت: این وصیت‌نامه سرشار از مسائل آموزنده است که باید به صورت گسترده در این ایام ارتحال امام به آن توجه شده و آن را تبیین کنیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: امروز جوانان ما نیازمند آشنایی هر چه بیشتر با سیره نورانی امام راحل هستند که دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه وظیفه دارند به این امر مهم بپردازند.

۸۰ درصد زائران حرم امام راحل به قم می‌آیند
لطفی خواستار معرفی آثار امام شد و ادامه داد: باید نمایشگاه‌های کتاب در سطح استان برگزار شود تا آثار امام راحل معرفی شده و زائران و مسافرانی که در آن ایام در سطح شهر حضور دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: در این خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تولیت آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه فعال شده تا نمایشگاه کتابی در صحن جواد الائمه(ع) حرم مطهر برگزار شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: طبق آمار بیش از ۸۰ درصد زائران حرم امام راحل پس از اتمام مراسم روز ۱۴ خرداد به قم مشرف می‌شوند که باید برنامه‌های فرهنگی برای آنها ارائه کرد.

آغاز انقلاب اسلامی ایران از قم بود
لطفی در ادامه به چهل و نهمین سالگرد قیام خونین مردم قم در یوم الله ۱۵ خرداد سال ۴۲ اشاره کرد و گفت: آغاز انقلاب اسلامی ایران از قم بود و به همین دلیل باید برنامه‌های بسیاری در سطح شهر به منظور گرامیداشت شهدای یوم الله ۱۵ خرداد برگزار شود.

وی تاکید کرد: اگر آن قیام شهدا در آن سال نبود امروز هیچ خبری از اسلام و این همه بیداری اسلامی در سطح دنیا نبود و باید مراسم‌هایی که برگزار می‌شود در خور شأن شهدا باشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: با توجه به اینکه سال آینده نیم قرن از آغاز این حرکت می‌گذرد باید ستاد نیم قرن ۱۵ خرداد در استان تشکیل شود.

لطفی خواستار برگزاری مسابقه فرهنگی در این زمینه شد و ابراز داشت: انتظار است مسابقه فرهنگی از سوی نهادهای مربوطه و به ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح گسترده برگزار شود تا همه با اهداف قیام مردم قم در ۱۵ خرداد آشنا شوند.

وی نقش رسانه‌ها را در این زمینه با اهمیت عنوان کرد و گفت: صداوسیما باید با ساخت برنامه‌های مختلف به این امر پرداخته و روزنامه‌ها و سایت‌های خبری نیز با مصاحبه‌های مختلف به این موضوعات بپردازند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: نباید فراموش شود که قم به عنوان مرکز خیزش انقلاب اسلامی ایران بوده و همه نهادها و سازمان‌ها در تبیین این موضوع نقش دارند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.f092yt0xsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما