جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 62289
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس انجمن سواد رسانه ای طلاب:

تقویت سواد رسانه ای، پیش نیاز تعصب نسبت به کالای ایرانی است

قم نيوز : رئیس انجمن سواد رسانه ای طلاب کشور گفت: تقویت سواد رسانه ای، پیش نیاز تعصب ورزیدن و غیرت داشتن نسبت به کالای ایرانی و خرید و مصرف آن است.
تقویت سواد رسانه ای، پیش نیاز تعصب نسبت به کالای ایرانی است
تقویت سواد رسانه ای، پیش نیاز تعصب نسبت به کالای ایرانی است
به گزارش قم نیوز دکتر رفیع الدین اسماعیلی با اشاره به این که تحقق شعار سال 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، اهتمام ویژه و همه جانبه رسانه های جمعی و نخبگان کشور را می طلبد، ابراز داشت: یکی از مسایلی که بی شک در این مساله بسیار مهم و دخیل است، توجه به مساله سواد رسانه ای به منظور بهره گیری حداکثری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه های جمعی در جهت تقویت تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است.

وی افزود: بحث سواد رسانه ای موجب فهم و عمق بخشی به فرد می شود چرا که با شناخت درست فضای رسانه ای و کسب این سواد ، او می تواند  محتوای مناسب خود را در فضای رسانه ای شناخته و بر آن تاکید کند.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی همچنین گفت: اساساً مخاطب وقتی مجهز به سواد رسانه ای باشد می تواند در جامعه خود و اطرافش تاثیرگذار باشد، ضمن آن که به هر حال کسی که تولید محتوای رسانه ای می کند خودش در درجه نخست باید عامل باشد به این مساله و به طور مثال درباره شعار امسال باورمند به لزوم حمایت از کالای ایرانی باشد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خرید کالای ایرانی و لزوم تعصب و غیرت ورزیدن نسبت به این قضیه اظهار داشت: در حال حاضر دشمن در فضای رسانه ای و به خصوص فضای مجازی به دنبال گرایش دادن مردم به سمت خرید و مصرف کالای خارجی و بر عکس آن دوری از کالای ایرانی است و حال آن که ما باید این فضا را بشکنیم و نگذاریم که دشمنان به اهداف خود برسند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که در سال های اخیر با فضای مجازی ، هجمه هوشمندانه ای علیه کالای ایرانی و تولید ملی شکل گرفته و هم اینک می بینیم که بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به کالای تولید داخل نگاه و ذهنیت خوبی ندارند که ما باید این مشکل فکری و فرهنگی را حل کنیم.

وی گفت: خوشبختانه در رابطه با شعار سال ، ایده های خوبی وجود دارد و مهم آن است که ما از ظرفیت و امکانات موجود در فضای مجازی در جهت معرفی کالاهای ایرانی و ترویج این مباحث استفاده حداکثری را داشته و البته مطالبه ارتقای کیفیت محصول ایرانی را نیز داشته باشیم تا مردم رغبت بیشتری به این قضایا پیدا کنند.

رییس انجمن سواد رسانه ای طلاب بیان داشت: به هر صورت اگر این درک و بصیرت در بین مردم از طریق رسانه و فضای مجازی ایجاد شود که خرید کالای ایرانی ولو با کیفیت پایین تر از محصول خارجی باعث اشتغالزایی برای جوانان همین کشور و رونق اقتصاد ملی می گردد، قطعاً شاهد گرایش هر چه بیشتر مردم به سمت خرید و مصرف کالای ایرانی خواهیم بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyx93.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما