يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 62353
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد

تفکیک از مبدا بیش از 70 تن پسماند خشک در اسفند 96

قم نيوز : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: سال 94 روزانه 700 کیلوگرم پسماند خشک تفکیک‌شده از مردم دریافت می‌کردیم که اسفند سال 96 این آمار به بیش از 70 تن رسید و این وضعیت نتیجه مشارکت شهروندان و فعالیت‌های آموزشی است.
تفکیک از مبدا بیش از 70 تن پسماند خشک در اسفند 96
تفکیک از مبدا بیش از 70 تن پسماند خشک در اسفند 96
به گزارش قم نیوز سیدعبدالله میرابراهیمی با تاکید بر اینکه سیاست ابتدایی سازمان مدیریت پسماند خدمات زیست محیطی است اظهار کرد: ابتدا بحث کاهش تولید زباله را در شهر در دستور کار داریم که نیازمند مشارکت شهروندان است.

وی با بیان اینکه در سال 95 میانگین تولید پسماند در شهر قم 723 تن بوده است افزود: این آمار در سال 96 به بالغ بر 719 تن رسید که دچار کاهش نیز شده است در حالی که سرانه رشد کشوری 3 درصد است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به وضعیت تفکیک پسماند خشک در شهر اشاره کرد و گفت: سال 94 روزانه 700 کیلوگرم پسماند خشک تفکیک‌شده از مردم دریافت می‌کردیم که اسفند سال 96 این آمار به بیش از 70 تن رسید و این وضعیت نتیجه مشارکت شهروندان و فعالیت‌های آموزشی است.
وی به انعقاد تفاهم نامه با سازمان تبلیغات اسلامی و استفاده از ظرفیت ائمه جماعات، بهزیستی و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: سعی داریم با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های اثرگذار جامعه مفاهیم فرهنگ شهروندی در حوزه مدیریت پسماند را به مردم منتقل کنیم.
میرابراهیمی ساماندهی و مراقبت‌های دفن و کاهش عملیات دفن را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: اگرچه محدودیت منابع و زیرساخت‌ها وجود دارد اما بخشی از امکانات توسعه یافته است.
وی اظهار کرد: در حوزه تبدیل پسماند به انرژی مذاکرات مستمر با شرکت‌های خصوصی داشتیم که محدودیت‌هایی در حوزه تعرفه داریم و سعی داریم با ظرفیت‌های پیش‌بینی شده بتوانیم بخشی از آن را امسال عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcippaq.t1arw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما