دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 62411
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل صندوق پژوهش و فناوري كريمه مطرح كرد:

برنامه‌ريزي براي ورود شركت‌هاي قمي در حوزه گردشگري

قم نيوز : مديرعامل صندوق پژوهش و فناوري كريمه گفت: راه‌اندازي كسب و كارهاي جديد مي‌تواند اميدي در زمينه ورود محصولات گردشگري شركت‌هاي قمي به بازار ايجاد كند.
برنامه‌ريزي براي ورود شركت‌هاي قمي در حوزه گردشگري
برنامه‌ريزي براي ورود شركت‌هاي قمي در حوزه گردشگري
به گزارش قم نیوز علیرضا باباخان امروز با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های گردشگری استان قم اظهار کرد: اکنون شاهد هستیم ایام عید نوروز سپری می‌شود و هزاران مسافر به استان قم می‌آیند ولی بهره اقتصادی زیادی برای استان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت با سپری شدن ایام نوروز تعداد شرکت‌ها افزایش پیدا نکردند و تغییر خاصی در روند اشتغال‌زایی استان به ویژه در حوزه گردشگری به وجود نیامده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه با بیان اینکه فکر و برنامه‌ریزی در مورد گردشگری برای ایام نوروز در اواخر سال نادرست است گفت: اگر از اکنون طرح و ایده در حوزه گردشگری مبنا قرار گیرد و این ایده‌ها رشد و پرورش پیدا کند و به محصولاتی در طول یک سال تبدیل شود این محصولات می‌تواند در سال آینده به بازار وارد ‌شود.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد می‌توان روی چهار تا پنج ایده برنامه‌ریزی کرد تا با موفقیت کسب و کار جدید راه‌اندازی شود. راه‌اندازی این کسب و کارها می‌تواند امیدی در زمینه ورود محصولات گردشگری شرکت‌های قمی به بازار ایجاد کند.

باباخان با اشاره به حمایت صندوق کریمه از ایده‌های جدید در حوزه گردشگری گفت: فرآیندهای مشخصی وجود دارد تا در مدت کمتر از یک سال ایده‌ها پرورش پیدا کند و به مرز تجاری‌سازی برسد و از ظرفیت این شرکت‌ها برای ایجاد شغل و کالاهای تولیدی جوانان و درآمدزایی در استان استفاده‌ کرد.

وی یادآور شد: کسانی که ایده‌هایی در حوزه گردشگری دارند می‌توانند این ایده‌ها را در میان بگذارند تا با کمک کارشناسان این ایده‌ها رشد و پرورش پیدا کند و به ظرفیتی برسند که در بازار فروش وارد شوند و اشتغال و درآمدزایی به همراه داشته باشند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه عنوان کرد: برای بهره‌برداری از بازار بزرگ باید زودتر به فکر باشیم و منفعل عمل نکنیم و در نظر داشته باشیم هیچ کسب و کاری به یک باره زایش پیدا نمی‌کند بلکه باید از قبل با برنامه‌ریزی شرکت‌ها توانمند شوند تا بتوانیم ثمره آن را در سال آینده دریافت کنیم.

وی ضمن ابراز نارضایتی از اشغال بازار بزرگ استان‌ها و کشور با محصولات چینی یا خارجی گفت: اگر بخواهیم از این بازار استفاده مطلوب ببریم یا کالاهای ساخت داخل روانه بازار شوند یکی از الزامات دوراندیشی است.

باباخان به عوامل مؤثر در تقویت شرکت‌های داخلی اشاره کرد و افزود: ایام نوروز بهترین فرصت استفاده از بازار است البته امسال در استان قم این ظرفیت را از دست دادیم ولی باید دوراندیشی و برنامه‌ریزی از اکنون وجود داشته باشد و به فکر باشیم تا برای نوروز سال 98 بتوانیم شرکت‌های قمی را وارد بازار کنیم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcdfo09.yt0xf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما