سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 62459
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم:

بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به تولیدی‌ها کم‌کاری می‌کنند

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه برخی بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به تولیدی‌ها کم‌کاری می‌کنند گفت: متاسفانه بانک‌های خصوصی کمتر از یک درصد در تولید و اشتغال سهم دارند و باید همکاری لازم را با استان داشته باشند.
بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به تولیدی‌ها کم‌کاری می‌کنند
بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به تولیدی‌ها کم‌کاری می‌کنند
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت اهمیت حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد: در سال جاری که سال حمایت از کالای داخلی نامگذاری شده است، باید در تمام فعالیت‌های اقتصادی خود این شعار را مد نظر قرار دهیم و برای تحقق این شعار تلاش کنیم.

وی افزود: مخاطب شعار حمایت‌ از کالای ایران در درجه اول تولیدکنندگان هستند چراکه تحقق این شعار منوط به تولید کالاهایی با کیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم خاطرنشان کرد: توزیع کنندگان از ارکان مهم در تحقق شعار سال و افزایش تولیدات داخلی هستند که باید برای ترویج کالای با کیفیت داخلی تلاش کنند و این محصولات را به مصرف‌کنندگان معرفی کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید از هر روزنه‌ای به تولیدکنندگان داخلی کمک کنند ادامه داد: مسؤولان نیز در تحقق شعار حمایت از کالای داخلی نقش بسیار زیادی دارند و باید هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی از تولیدی‌ها حمایت کنند و زمینه را برای فعالیت آن‌ها فراهم کنند.

غضنفری با بیان اینکه مردم نیز نقش تعیین کننده‌ای در تحقق حمایت از کالای ایران دارند گفت: مردم ارکان اصلی در تحقق شعار سال هستند که البته باید کالاهای با کیفیت ایرانی با تبلیغات گسترده به مردم معرفی شوند.

وی با بیان اینکه مسئله اشتغال در میان مسؤولان کشور فراگیر است عنوان کرد: متاسفانه در جلسات نواقصی مطرح می‌شود که در سال‌های گذشته نیز وجود داشت و این مسئله نشان‌دهنده این است که پیشرفت زیادی در این زمینه حاصل نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم تصریح کرد: منابع بانکی استان، بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان و مصارف بانکی حدود ۸ هزار میلیارد تومان است و باید الویت‌های بانک‌ها حمایت از استان باشد.

وی با بیان اینکه برخی بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به تولیدی‌ها کم‌کاری می‌کنند گفت: متاسفانه بانک‌های خصوصی کمتر از یک درصد در تولید و اشتغال سهم دارند و باید همکاری لازم را با استان داشته باشند؛ البته بانک‌های دولتی در برخی موارد بیش از 1.5برابر منابع خود را صرف افزایش تولید و اشتغال کرده‌اند.

غضنفری با اشاره به نقش مهم بانک‌های در افزایش اشتغال و تولید بیان کرد: در دو ماه پایانی سال ۹۶، تولید در استان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بود اما در زمینه اشتغال در روستا‌ها همچنان ضعف‌هایی وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1jdv.w6d0tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما