پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 625
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

حوزه‌های خواهران کانون مقابله با تهاجم فرهنگی هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از این حوزه‌ها به عنوان کانون‌های مقابله با تهاجم فرهنگی یاد کرد و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در مدت شکل‌گیری خود در جامعه اثرگذاری خود را نشان داده‌اند.
حوزه‌های خواهران کانون مقابله با تهاجم فرهنگی هستند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرا(س) اردکان در سخنانی با اشاره به تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه خواهران بر جامعه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران کانون‌های هدایت هستند و می‌توانند در دانشگاه‌ها، عرصه پژوهش، عرصه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و‌... نقش‌آفرینی کنند.

وی پاسخ به شبهات را وظیفه حوزه‌های علمیه دانست و اظهار کرد: امروز که با بمباران شبهه‌ها از طریق رسانه‌ها مواجه هستیم باید از تهدید رسانه‌ها به عنوان فرصت استفاده ببریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به درخشش بانوان طلبه در عرصه پژوهش در سال‌های اخیر عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد ما هر اندازه در مورد بانوان طلبه سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم پاسخ سرمایه‌گذاری خود را دریافت کنیم.

وی خطاب به خواهران طلبه تصریح کرد: برای ورود به عرصه‌های مختلف فعال شوید تا بتوانید در عرصه‌های نوین مانند اینترنت و امثال آن به حفظ دین خدا کمک کنید.

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲۰ طلبه در مدرسه علمیه فاطمه زهرا(س) مشغول به تحصیل هستند و ۱۲۰ طلبه نیز از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: در حال حاضر همکاری مناسبی میان این مدرسه علمیه و فارغ‌التحصیلان آن با آموزش و پرورش وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران احمدآباد ارکان نیز با اشاره به لزوم روشنگری از سوی بانوان طلبه و حوزه‌های علمیه در برابر کسانی که در موضوع مهدویت ادعاهای دروغین دارند، اظهار کرد: ما به عنوان سربازان امام زمان باید در برابر کسانی که می‌خواهند در باب مهدویت دکان‌داری کنند، روشنگری کنیم.

وی با اشاره به اینکه بانوان طلبه هم در شادی و هم در غم زندگی خود را بر اساس موازین اسلامی تنظیم می‌کنند، تصریح کرد: بانوان طلبه به جامعه نشان می‌دهند که می‌توان تحصیلکرده و فهمیده بود و در عین حال به موازین اسلامی پایبند بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه تربیت یافتگان حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند منطقه‌ای را متحول می‌کنند، تصریح کرد: امروز بسیاری از تربیت‌یافتگان حوزه‌های علمیه خواهران در هند ده‌ها حوزه علمیه بانوان دایر کرده‌اند و به تبلیغ و ترویج معارف حقه شیعه می‌پردازند.

وی با بیان اینکه پایان طلبگی معنا ندارد، اضافه کرد: علم الهی وجود انسان را سعه می‌دهد و از انسان جدا نمی‌شود مگر آنکه انسان خود به آن پشت کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcgrn934ak9x.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما