پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۱
کد مطلب : 62556
منبع : خبرگزاری فارس

قم غرق در عزا و ماتم شهادت امام هفتم شیعیان

قم نيوز : در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) شهر مقدس قم غرق در عزا و ماتم و مردم در حال سوگواری برای امام هفتم شیعیان هستند.
قم غرق در عزا و ماتم شهادت امام هفتم شیعیان
قم غرق در عزا و ماتم شهادت امام هفتم شیعیان
به گزارش قم نیوز 25 رجب مصادف با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، امام هفتم شیعیان و پدر بزرگوار امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) است و به همین مناسبت شهر مقدس قم، خاستگاه و مأوای عاشقان و دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مملو از زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت(ع) برای عرض تسلیت.

آری، آنان که در این شب‌ها و روزها توفیق حضور در بارگاه امام هفتم شیعیان در کاظمین و زیارت این حریم کبریایی را نداشته‌اند، همه و همه خود را به بارگاه ملکوتی بانوی کرامت، فاطمه معصومه(س) در قم رسانده و عزای پدر ایشان را تسلیت می‌گویند و در دل و زبان این شعر مهدی مقیمی را زمزمه می‌کنند که

ما روضه خوان و سینه زن و خادم آمدیم

در مجلس عزای تو یا کاظم آمدیم

شُکر خدا که دور نبودیم از شما

در روضه‌ها و مجلستان دائم آمدیم

گر دور هم شدیم دمی از کنارتان

اما دوباره خسته دل و نادم آمدیم

مهدی سیاهپوش عزای شما شد و

ما بهر تسلیت به دل قائم آمدیم

ما از همان ازل همه در بندتان شدیم

همسایه‌های خانه فرزندتان شدیم...

همزمان با شب شهادت امام موسی کاظم(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) مملو از زائرین و مجاورین بوده و دسته‌های عزاداری یک به یک برای عرض تسلیت وارد صحن‌های مبارک این حرم مطهر می‌شوند.

در این شب پرچم سیاه عزا بر فراز گنبد ملکوتی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برافراشته شده و شهر قم نیز یکپارچه سیاه‌پوش عزای امام موسی کاظم(ع) است.

برنامه‌های ویژه‌ای نیز با حضور خطبا و مداحان برجسته از سوی آستان‌مقدس بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) و صحن‌های حرم مطهر در حال برگزاری است. همچنین در مسجد مقدس جمکران نیز برنامه‌هایی به همین مناسب امشب و فردا برگزار می‌شود.

مساجد، تکایا و هیئات عزاداری نیز همزمان با شب شهادت پدر بزرگوار حضرت معصومه(س)، برنامه‌های ویژه‌ عزاداری و نوحه‌خوانی را برپا کرده‌اند. دوست‌داران ائمه معصومین(ع) در معابر و محلات شهر نیز با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران امام هفتم شیعیان پذیرایی می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9k09.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما