پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : 62565
منبع : خبرگزاری ايرنا
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی نهادینه شود

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان«حمایت از کالای ایرانی» گفت: فرهنگ سازی استفاده از کالاهای ایرانی باید در جامعه نهادینه شود.
فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی نهادینه شود
فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی نهادینه شود
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد غروی روز پنجشنبه افزود: باید بر روی تبلیغ کالاهای داخلی سرمایه گذاری شود و دستگاه های اجرایی و آحاد جامعه به ترویج این امر بپردازند.

وی بیان داشت: در صورتی که مشخصه ها و کارکردهای کالاهای ایرانی برای مردم معرفی شود، کالاهای مشابه خارجی کنار گذاشته خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: نیازمند اصلاح قانون درحوزه های مختلف برای حمایت از تولید کنندگان هستیم تا روند تولید تسهیل شود، باید بعضی از قوانین که مشکلاتی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده ، اصلاح گردد.

وی گفت: مسئولان باید با تدابیر درست موانع و مشکلات بخش تولید را رفع و از تولید کنندگان برای در تحقق شعار سال حمایت کنند چرا که بخش تولید کمک شایانی به اشتغال و اقتصاد کشور می کند و خودباوری را در مردم تقویت خواهد کرد.

غروی افزود: درمقابل تولید کنندگان باید کالاهای با کیفیت و مرغوبی را در بازار عرضه کنند که مورد استقبال مردم قرار گیرد.

وی دربخش دیگری ازاین مصاحبه گفت: برای ترغیب مردم به استفاده از کالاهای ایرانی باید نظارت ها برای سنجش کیفیت کالاها و نحوه توزیع افزایش پیدا کند.

وی افزود: مردم به دنبال استفاده از کالاهای مرغوب هستند از این رو باید در این زمینه دستگاه های متولی ورود پیدا کرده و با دقت مطالبه گر کیفیت کالاها باشند.

غروی گفت: متاسفانه کالاهایی با مهر استاندارد به دست مردم می رسد که کیفیت و استاندارد مورد نظر را ندارد از این رو باید شاخص های استاندارد اصلاح و درست تعریف شود.

وی با بیان این که ارزش گذاری درست بر روی کالاهای ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: حمایت از کالای داخلی باید هم در شعار و هم به صورت عملیاتی صورت بگیرد تا در این راستا مشکلات اشتغال و اقتصاد مرتفع شود.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcdkk09.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما