پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 62567
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پارک علم و فناوری استان قم مطرح کرد

پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی

قم نيوز : رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: شرکت‌های دانش بنیان بخشی از نیازهای خود را در زمینه تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی تامین می‌کنند.
پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی
پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی
به گزارش قم نیوز حسین اخوان امروز با اشاره به رابطه پارک‌های علم و فناوری با شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: این پارک‌ها مسؤول مستقیم شرکت‌های دانش بنیان نیستند، اما در عین حال بخشی از جامعه هدف پارک‌های علم و فناوری را این شرکت‌ها تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها معمولا برای شناسایی شرکت‌های مستعد و تبدیل آن‌ها به شرکت‌های دانش بنیان تلاش می‌کنند و برنامه‌های خوبی را برای حمایت از این شرکت‌ها به اجرا می‌گذارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم افزود: بخشی از شرکت‌های دانش بنیان صنعتی، برخی دیگر از این شرکت‌ها تولیدی، ولی بیشتر شرکت‌های دانش بنیان نوپا هستند، امکان حمایت بیشتری از شرکت‌های دانش بنیان نوپا نسبت به شرکت‌های دانش بنیان تولیدی و صنعتی وجود دارد.

اخوان با اشاره به ویژگی‌های صندوق پژوهش و فناوری کریمه اظهار کرد: این صندوق از صندوق‌های خوب پژوهشی و فناوری کشور است که به صورت سهامی است. بزرگ ترین سهامدار صندوق کریمه، پارک علم و فناوری استان قم است که نماینده دولت و رئیس هیأت مدیره این صندوق است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان بخشی از نیازهای خود را در زمینه تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی تامین می‌کنند، در آن صندوق مشکل منبع وجود ندارد و صندوق نوآوری و شکوفایی دارای منابع به اندازه کافی است. شرکت‌ها برای دریافت تسهیلات از این صندوق باید از طرح‌های خود به خوبی دفاع کنند و تضمین های لازم را ارائه بدهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بیشتر تسهیلات قرض الحسنه است، اما تسهیلات با کارمزدهای بالاتر هم توسط این صندوق پرداخت می‌شود، اما سقف سود تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی چهار تا پنج درصد کمتر از نرخ مصوب بانک مرکزی است که عدد خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcfetdv.w6d0vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما