چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 62836
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم مطرح كرد

اعلام آمادگي براي راه‌اندازي مدرسه شبانه‌روزي حفظ قرآن ويژه طلاب

قم نيوز : مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم گفت: اداره‌كل اوقاف در زمينه راه‌اندازي مدرسه شبانه‌روزي حفظ قرآن ويژه طلاب آمادگي دارد و بقعه امامزاده عبدالله روستاي قلعه چم محيط مناسبي براي اين كار است.
اعلام آمادگي براي راه‌اندازي مدرسه شبانه‌روزي حفظ قرآن ويژه طلاب
اعلام آمادگي براي راه‌اندازي مدرسه شبانه‌روزي حفظ قرآن ويژه طلاب
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در نشست قرآن‌آموزان طرح‌های تخصصی اوقاف استان قم که با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های عملیه برگزار شد اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب پیرامون تربیت 10 تا 15 میلیون نفر حافظ قرآن در کشور پهناور ایران اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه با تدبیر نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان تصمیم گرفت برنامه‌ای برای تربیت یک میلیون نفر حافظ تدوین و اجرا کند.

وی با بیان اینکه پنج سال از اجرای این برنامه سپری می‌شود گفت: 7 هزار و 500 نفر سهمیه استان قم در سال 96 بود و در آزمون پایانی نیز با توجه به تفاهم‌نامه مشترک با مجموعه ارشاد اسلامی بیش از 9 هزار نفر در آزمون پایانی قرآن حضور پیدا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: استان قم از نظر قبول‌شدگان در آزمون رتبه اول را به دست آورد که حکایت از عمق فعالیت مربیان و مجموعه دست‌اندرکاران ستاد حفظ قرآن استان دارد.

وی با بیان اینکه طرح کاتبان وحی به خواهران اختصاص دارد گفت: فعالیت‌های قرآنی در امامزادگان یکی از فعالیت‌های مستمر و ثابت است که مجموعه‌ای از خواهران حفظ و آموزش قرآن را پیگیری می‌کنند.

حسینی‌مقدم ادامه داد: در طرح کاتبان وحی، نخبگان فعالان قرآنی شناسایی شدند و 12 نفر از خواهران از شهریور ماه تا کنون موفق شدند 15 جزء قرآن را حفظ کنند و به کتابت قرآن نیز می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: طرح اقوم از دیگر طرح‌ها محسوب می‌شود که بر اساس آن دانش‌آموزان نخبه قرآنی که دارای استعداد بودند شناسایی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای حفظ قرآن گفت: نزدیک به 500 نفر از علاقه‌مندان به حفظ قرآن در فضای مجازی پوشش داده شدند و اساتید از طریق فضای مجازی قرآن‌آموزان را تربیت می‌کنند.

وی عنوان کرد:‌ طرح دیگر مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم امامزاده شاه جمال است که در سال گذشته افتتاح شد. بیش از 60 درصد از کسانی که در این مدرسه شبانه‌روزی حضور دارند طلبه هستند و در این مدت توفیق پیدا کردند 23 جزء قرآن کریم را حفظ کنند و بنا است تا پایان تیر ماه کل قرآن حفظ شود.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و روحانیت عاملان اصلی محتوا و پیام‌های قرآن هستند بیان کرد: امیدواریم بحث حفظ قرآن برای طلاب به عنوان برنامه درسی به صورت اختیاری با مشوق‌های لازم در نظر گرفته شود و مدرسه شبانه‌روزی ویژه طلاب با عنایت مدیر حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شود.

وی ضمن اعلام آمادگی برای اجرای این طرح عنوان کرد: بقعه امامزاده عبدالله روستای قلعه چم محیط مناسبی برای این کار است و امکانات خوبی در آن پیش‌بینی شده است بنابراین آمادگی وجود دارد در سال جاری مجموعه‌ای برای طلاب داوطلب حفظ قرآن اختصاص پیدا کند و با استفاده از تجربیات مدرسه امامزاده شاه جمال و تجارب دیگر این کار در حوزه به صورت شبانه‌روزی آغاز شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند بخشی از سنوات تحصیلی طلاب باشد و همچنین امتیازاتی مانند افزایش شهریه برای آنها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcepv8p.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما