دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 63078
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره تربيت مربي كودك و نوجوان مركز آموزش‌هاي كاربردي دفتر تبليغات اسلامي:

دومين دوره دين فطري در قم برگزار مي‌شود

قم نيوز : رئيس اداره تربيت مربي كودك و نوجوان مركز آموزش‌هاي كاربردي دفتر تبليغات اسلامي گفت: اكنون ثبت‌نام‌هاي دومين دوره دين فطري در حال انجام است و برنامه‌ريزي شده این دوره از اوايل سال تحصيلي برگزار شود.
دومين دوره دين فطري در قم برگزار مي‌شود
دومين دوره دين فطري در قم برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسین حقیقت امروز با اشاره به فعالیت اداره‌ تربیت مربی کودک و نوجوان در مرکز آموزش‌های کاربردی اظهار کرد: این اداره دوره‌هایی برای مبلغان برگزار می‌کند که در شهر قم فعالیت‌هایی برای آقایان و بانوان پیش‌‌بینی شده که از ابتدای سال تحصیلی تا پایان اردیبهشت ماه برنامه ریزی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی دیگر در شهرهایی مانند زاهدان، زابل، ایرانشهر، کرمانشاه، تویسرکان و اصفهان برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تربیت مربی کودک و نوجوان مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به دوره دیگر با عنوان تربیت مربی مهد قرآن گفت: این دوره شامل 100 ساعت آموزشی است که برای طلاب و خانواده‌های آنها برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 100 نفر در دوره  تربیت مربی کودک و نوجوان در قم و 500 نفر در این دوره در شهرستان‌ها شرکت کردند. افراد شرکت‌کننده در این دوره ملزم به گذراندن آزمون کتبی و عملی هستند.

حقیقت با اشاره به اهداف دوره تربیت مربی قرآن گفت:‌ هدف این است که مبلغانی که با کودکان ارتباط دارند با ادبیات کودک و نوجوان آشنا شوند و زبان کودک در قالب بازی و غیر مستقیم‌گویی را درک کنند بنابراین افراد در این دوره با مباحث روانشناسی کودک و نوجوان آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان نحوه ارتباط با کودکان را در قالب شعر، داستان، بازی، اردو و خلاقیت را می‌آموزند تا مفاهیم دینی به نسل امروز منتقل شود.

رئیس اداره تربیت مربی کودک و نوجوان مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: سعی شده آموزه‌ها، عقاید، اخلاق و معارف دینی به قالب خاص تبدیل و از این طریق با کودکان ارتباط برقرار شود.

وی عنوان کرد: دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه طلاب برادر پایه هفت به بالا و خواهران دارای حداقل سطح دو برگزار می‌شود.

حقیقت با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه مبلغان گفت: طلاب از بدو ورود به دفتر تبلیغات اسلامی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند و به صورت تخصصی دوره‌هایی در زمینه وهابیت، بهائیت، فرقه تبشیری، باستان‌گرایی زرتشت، تربیت خانواده و تفسیر قرآن را می‌گذرانند.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های تخصصی بر اساس نیازها و ابلاغ‌ها برگزار شده و بر همین اساس سرفصل‌ها و مدل‌های آموزشی طراحی می‌شود.

رئیس اداره تربیت مربی کودک و نوجوان مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اکنون ثبت‌نام‌های دومین دوره دین فطری در حال انجام است و این دوره از اوایل سال تحصیلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjz09.yt0s56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما