جمعه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : 63257
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

کارگران در تمام عرصه‌های دفاع از ولایت حضور دارند

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: کارگران تمام قامت در تمام عرصه‌های دفاع از ولایت حضور دارند و تعدادی از شهدای مدافع حرم از کارگران بودند.
کارگران در تمام عرصه‌های دفاع از ولایت حضور دارند
کارگران در تمام عرصه‌های دفاع از ولایت حضور دارند
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به جایگاه کارگران اظهار کرد: کارگر نماد توسعه کشور است و مهم ترین عامل تولید کشور کارگران هستند، اگر از تولید داخلی حمایت می‌کنیم همه در پرتوی تلاش کارگران است.

وی ادامه داد: کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از کشور در جنگ تحمیلی نقش زیادی داشتند و هم اکنون هم آن‌ها تمام قامت در تمام عرصه‌های دفاع از ولایت حضور دارند و تعدادی از شهدای مدافع حرم از کارگران بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در سال گذشته هشت هزار نفر در زمینه ایمنی در استان، مورد آموزش قرار گرفتند، همچنین در سال 96، 12 جلسه کارگروه اشتغال در استان قم برگزار شد و در قالب جلسات این کارگروه پرداخت 122 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال تصویب شد، همچنین پرداخت 26 میلیارد تومان تسهیلات در بخش روستایی قم داشتیم.

کاویانی با اشاره به رونمایی سند توسعه اشتغال استان قم اظهار کرد: دیروز این سند با هدف ایجاد 14 هزار و 800 شغل جدید در استان با حضور وزیر کار رونمایی شده است تا به نرخ بیکاری تک رقمی در استان برسیم، برای این هدف 400 میلیارد اعتبارات در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: هزار و 100 تعاونی در استان قم داریم که 13 هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند، 35 درصد رشد در ایجاد تعاونی در استان داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: کارگران استان رتبه نخست کشور را در مسابقات قرآنی کشور کسب کردند، همچنین استخر مجموعه کارگران قم در روز گذشته با حضور وزیر کار افتتاح شد.

کاویانی با اشاره به ضرورت حمایت از کارگران اظهار کرد: هر چه که انجام بدهیم، برای کارگران کم است و باید راه شهدای کارگری را پیگیری کنیم و خادمانی برای کارگران باشیم، در سال گذشته طرح‌های حمایتی برای 80 هزار تن از کارگران استان قم داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوادث کار در استان قم 10 درصد کاهش پیدا کرد، همچنین زمان رسیدگی به مشکلات کارگری در استان 25 درصد کم شد، تشکل‌های کارگری قم هم 11 درصد افزایش پیدا کرد، با کمک به واحدهای تولیدی می‌توانیم شاهد تثبیت اشتغال در استان باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmiqe.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما