شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 63269
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم خبر داد

ایجاد شبکه برق برای ایستگاه‌های صلواتی نیمه شعبان در قم

قم نيوز : مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: امسال یک شبکه انتقال برق برای ایستگاه‌های صلواتی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برای ایام نیمه شعبان احداث خواهیم کرد.
ایجاد شبکه برق برای ایستگاه‌های صلواتی نیمه شعبان در قم
ایجاد شبکه برق برای ایستگاه‌های صلواتی نیمه شعبان در قم
به گزارش قم نیوز مهدی آهنین پنجه امروز با اشاره به طرح ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی در ساختمان‌های دولتی استان قم اظهار کرد: برای نصب این نیروگاه‌ها در ساختمان‌های دولتی استان باید اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شود، تاکنون شاهد نصب نیروگاه‌های برق خورشیدی در ساختمان‌های اداراتی همچون شرکت توزیع برق، شهرداری و شرکت آب و فاضلاب قم بودیم.

وی ادامه داد: تاکنون به دلیل کمبود بودجه استان قم امکان تامین اعتبارات مورد نیاز برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی در ساختمان‌های اکثر دستگاه‌های استان وجود نداشت، اگر دستگاهی تا شهریورماه امسال 20 درصد از مصرف برق ساختمان‌های خودش را از طریق برق خورشیدی تامین نکند، باید پس از آن هزینه برق مصرفی خود را براساس قیمت برق تجذیذپذیر به شرکت توزیع برق پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: پیش بینی شده است که امسال دمای استان در فصل تابستان یک درجه نسبت به سال گذشته خنک تر باشد، کاهش یک درجه دما می‌تواند موجب کم شدن 10 تا 15 مگاوات پیک مصرف برق در قم شود، دما در بحث پیک مصرف برق اهمیت زیادی دارد و در صورت کاهش دمای فصل تابستان می‌توانیم که امیدوارم باشیم در این فصل در قم خاموشی نداشته باشیم.

آهنین پنجه با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از تولید برق خورشیدی در استان قم اظهار کرد: استقبال زیادی را از طرف سرمایه گذاران در این زمینه شاهد بودیم، زمینی برای ایجاد یک نیروگاه بزرگ برق خورشیدی به ظرفیت 500 مگاوات در مجاورت اتوبان قم تهران تخصیص پیدا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال یک شبکه انتقال برق برای ایستگاه‌های صلواتی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برای ایام نیمه شعبان احداث خواهیم کرد، این کار تکلیف مدیران استان قم به شرکت توزیع برق استان است وگرنه این کار وظیفه این شرکت نبود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcf10dv.w6dmvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما