يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : 63352

حجت الاسلام قرائتی: قم کمترین مسجد را نسبت به دیگر استان‌ها دارد

قم نيوز : حجت الاسلام تقی قرائتی، مسوول امور مساجد قم گفت: ما باید بیشترین مساجد را در قم در مقایسه با دیگر استان‌‌ها داشته باشیم اما در استان قم و برخی مناطق آن کمترین مسجد را نسبت به دیگر استان‌ها را داریم.
حجت الاسلام قرائتی: قم کمترین مسجد را نسبت به دیگر استان‌ها دارد
حجت الاسلام قرائتی: قم کمترین مسجد را نسبت به دیگر استان‌ها دارد
به گزارش قم نیوز اولین جلسه مجمع خیرین مسجد ساز صبح امروز در ستاد اقامه نماز قم تشکیل شد و پس از بحث و بررسی 9 نفر از اعضای هیات موسس این مجمع انتخاب شدند.

آیت‌الله محمدرضا آشتیانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این جلسه تشکیل این مجمع را امری ضروری، کاربردی و لازم دانست و اظهار داشت: انتظار می‌رود این مجمع اقدامات شایسته‌ای را در نهادینه کردن موضوع مسجد سازی و رسیدگی به آن انجام دهد.

وی با قدردانی از خدمات حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در ساخت مساجد بین راهی گفت: در زمانی که در کشور وضعیت وحشت‌ناکی داشتیم ایشان اقدامات شایسته‌ای را انجام داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که برخی نگرانی‌ها در جامعه احساس می‌شود، تاکید کرد: خیرین می‌بایست در مناطقی که کمبود مساجد وجود دارد، وارد میدان شوند و به وظایفی که دارند عمل کنند.

آیت‌الله آشتیانی با تاکید بر ضرورت اولویت‌بندی دستور کار این مجمع، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی‌ها، از توان مردم در هر منطقه و محله برای توسعه مسجد سازی بهره گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقی قرائتی، مسئول امور مساجد، نیز در این جلسه افزود: ما باید بیشترین مساجد را در قم در مقایسه با دیگر استان‌‌ها داشته باشیم اما در استان و برخی مناطق آن کمترین مسجد را نسبت به دیگر استان‌ها را داریم.
وی گفت: علاوه بر مردم، شهرداری‌ها، مسئولان و مدیران در ترویج فرهنگ مسجد سازی تلاش کنند و ما نباید شاهد برخی قوانین دست و پا گیر برای ساخت مسجد باشیم.

دبیر مجمع خیرین مسجدساز قم نیز با ارائه گزارشی از وضعیت نمازخانه‌ها، مساجد و وضعیت نماز در استان قم تصریح کرد: هدف از تشکیل مجمع خیرین مسجد‌ساز، ساخت مساجد ارزان قیمت و کوچک در مناطقی است که از عدم وجود مسجد به عنوان قطب دینی، فرهنگی و مذهبی رنج می‌برند.

محمد خامه‌یار خاطرنشان کرد: تشکیل این مجمع در قم می‌تواند منشأ اثر خوبی برای جامعه و الگوی مناسبی برای دیگر استان‌ها باشد که از قم به جز این انتظاری نیست.

وی افزود: از قم انتظار می‌رود که در رفع کمبود‌ها، داشتن مساجد ایده‌آل هرچند کوچک و کم هزینه، و برخورداری همه مناطق از این فضای معنوی، پیشگام باشد و رسیدن به این مهم دور از انتظار نیست و  امید است با تشکیل هیأت مدیره این مجمع در استان قم، بتوانیم خلاء‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcirpaq.t1apw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما