سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۲۴
کد مطلب : 63411
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

طرح پایش سلامت پدران شهید در قم اجرا می‌شود

قم نيوز : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تاکید بر اینکه 15 پدر شهید در قم داریم که بیش از 93 سال عمر دارند گفت: بسیاری از پدران شهید دچار بیماری‌های مختلف هستند و به همین خاطر طرح پایش سلامت این افراد را اجرایی می‌کنیم.
طرح پایش سلامت پدران شهید در قم اجرا می‌شود
طرح پایش سلامت پدران شهید در قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز سردار سیدجواد هاشمی عصر امروز در چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با بیان اینکه 6 هزار شهید در قم داریم اظهار کرد: 456 شهید مدافع حرم نیز در قم داریم که تعدادی تابعیت فرانسوی و باقی تابع دیگر کشورها هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهید زین‌الدین و شهید حیدریان و شهید بنیادی از شاخص‌ترین شهدای استان قم هستند خاطرنشان کرد: در گلزار شهدای علی بن جعفر 3 هزار و 500 شهید، در شاه ابراهیم 450 شهید، در سوم خرداد 60 شهید و در گلزار شهدای شیخان 750 شهید مدفون هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه در بحث گلزارهای شهدا در قم کم‌لطفی‌هایی صورت می‌گیرد تصریح کرد: قطعه ایثارگران را به تازگی آماده کردیم که در آن بیش از 2 هزار و 800 قبر برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران پیش‌بینی شده، چرا که محدودیت‌هایی در گلزارهای شهدا داریم.

وی با تاکید بر اینکه 15 پدر شهید در قم داریم که بیش از 93 سال عمر دارند افزود: بسیاری از پدران شهید دچار بیماری‌های مختلف هستند و به همین خاطر طرح پایش سلامت این افراد را اجرایی می‌کنیم.

هاشمی ایجاد تالار ایثارگران در شهر قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این فضا ایجاد شده تا افرادی که از خانواده شهدا و ایثارگران مراسمی می‌خواهند برگزار کنند با مشکل مواجه نباشند.

وی با اشاره به وجود 12 هزار و 500 جانباز در شهر قم افزود: 350 نفر جانباز بالای 70 درصد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: 3 هزار و 40 نفر از افراد زیر پوشش تحت حمایت تحصیلی اداره کل بنیاد شهید هستند و این مجموعه مخارج آنها را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به وجود 760 حسینیه در شهر قم گفت: مراسمات مختلفی از سوی خانواده‌های شهدا در این حسینیه‌ها برگزار می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته 380 یادواره شهدا در استان برگزار شده است افزود: سال گذشته همچنین برگزاری کنگره بزرگ شهدای روحانی را در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه 7 هزار و120 اردو سال گذشته برگزار شده است تصریح کرد: مسابقات ورزشی نیز سال گذشته برای خانواده‌ها برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 162 نمایشگاه با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت نیز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه 150 راوی در مدارس وجود دارند افزود: در ایام و مناسبت‌های مختلف این راویان در مدارس حضور پیدا کرده و مبانی شهدا را ترویج می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceze8p.jh8xzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما