سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 63420
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل کمیته امداد:

96 درصد زنان سرپرست خانوار قم نیازمند اشتغال هستند

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم گفت: بیش از 96 درصد از زنان سرپرست خانوار این استان که نیازمند اشتغال می باشند در شهر قم سکونت دارند.
96 درصد زنان سرپرست خانوار قم نیازمند اشتغال هستند
96 درصد زنان سرپرست خانوار قم نیازمند اشتغال هستند
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار دوشنبه شب در «جشنواره شناسایی و تجلیل از زنان توانمند و تاثیرگذار» در دانشگاه پردیس تهران واحد قم اظهار داشت: همچنین زنان سرپرست خانوار درقم دارای چند فرزند هستند که این امر مشکلاتی برای آنان در اشتغال محیط های خارج از خانه به وجود آورده است.

وی خاطر نشان کرد: بعضی از زنان سرپرست خانوار نیز در بحث ضمانت تسهیلات اشتغال خانگی دچار مشکل هستند و پشتوانه ای ندارند.

وی از کارآفرین ها درخواست کرد: برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار درکمیته امداد برنامه ارائه کرده و با ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار آنان را از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج کنند.

میرشکار، افزود: یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و حل مشکل اقتصادی آنان است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: درحال حاضر 14 هزار زن سرپرست خانوار در این استان زیر نظر این نهاد می باشند که نیازمند خدمات اقتصادی و اجتماعی در جامعه هستند.

وی افزود: از این تعداد زن سرپرست خانوار چهار هزار تن زیر 40 سال هستند که باید زمینه اشتغال آنان مورد توجه قرار گیرد.

میرشکار افزود: مجموعه افرادی که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی می باشند نیازمند کارآفرینی و اشتغال برای تامین معاش هستند.

** مسئول برگزاری جشنواره شناسایی و تجلیل از زنان توانمند و تاثیرگذار نیز گفت: فراخوان این جشنواره از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسید که دراین رابطه بیش از 60 زن کارآفرین شرکت کردند.

آزاده لاجوردی گفت: ساماندهی و شناسایی بانوان کارآفرین در حوزه های مختلف صنایع دستی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و کشاورزی باید صورت گیرد تا به اشتغال پایدار دست یابیم.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد اشتغال خانگی، نقش مدیریتی زنان در تربیت صحیح فرزندان، ایجاد شور و انگیزش در میان بانوان کارآفرین جهت ارتقای استانداردهای کسب و کار بانوان، ایجاد فضای هم افزایی و تلاش در جهت بهبود محیط کار، ایجاد بستر اشتراک گذاری تجارب بانوان کارآفرین و خودباوری در زنان استان قم عنوان کرد.

جشنواره شناسایی و تجلیل از زنان توانمند و تاثیرگذار با مشارکت بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، اداره کل فنی و حرفه ای، اداره کل امور بانوان استانداری، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علمی و کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی ، اتاق اصناف و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم و با تجلیل از 10 بانوی کارآفرین در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdce7e8p.jh8xwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما