چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب : 63462
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مجلس شورای اسلامی:

دانشکده دین و رسانه زمینه تولید آثار خلاق را فراهم می کند

قم نيوز : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دانشکده دین و رسانه زمین استفاده از ظرفیت صدا و سیما و حوزه علمیه را فراهم می‌کند و این زمینه‌ساز تولید آثار خلاق است.
دانشکده دین و رسانه زمینه تولید آثار خلاق را فراهم می کند
دانشکده دین و رسانه زمینه تولید آثار خلاق را فراهم می کند
به گزارش قم نیوز علی لاریجانی عصر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما اظهار کرد: افتتاح این دانشکده اقدام بسیار خوبی است تا از فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه در بخش هنر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در دورانی که وزیر فرهنگ و ارشاد بودم رهبر معظم انقلاب طی نامه‌ای بر استفاده از مبانی قوی انقلاب در حوزه‌های مختلف مانند داستان نویسی، رمان و... تأکید داشتند که این بخش با کمک تجربه و آموزه‌های دینی قابل تحقق است بنابراین لازمه تولید آثار درخور این بخش تسلط به مبانی دینی و هنر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد تحصیل کرده در حوزه علمیه در دانشکده دین و رسانه در عرصه هنر نیز حضور پیدا می کنند گفت: در بخش‌های داستان و فیلم در رادیو و تلویزیون آثار خوبی تولید شده ولی در زمینه توجه به مباحث فلسفی جای کار وجود دارد تا به طور مبنایی به مباحث پرداخته شود.

وی با اشاره به آثار درخور تولید شده گفت: کتاب «کمی دیرتر» اثر مهدی شجاعی، اثر دکتر یثربی در زمینه شیخ اشراق و فیلم محمد رسول الله از جمله آثار درخور هستند ولی هنوز اینگونه آثار باید تولید شود.

لاریجانی به برنامه‌ریزی برای طی کردن مسیر صحیح اشاره کرد و افزود: لازم است مسیر زندگی و تربیت روشن شود تا افراد به راه پیموده شده و باقیمانده مسیر آگاه شوند.

وی خاطرنشان کرد: رادیو و تلویزیون باید در درون مردم باشد و با آنها ارتباط نزدیک داشته باشد و به نوعی همگرایی را پیگیری کند تا بتواند از طریق هنر بر اراده مردم اثر بگذارد البته آثار این حوزه باید با محوریت و رویکرد همگرایی صمیمانه پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صدا و سیما ظرفیت فراوانی دارد که برای استفاده بهینه از آن باید برنامه‌ریزی کرد و همچنین با ظرفیت حوزه علمیه در زمینه مباحث دینی، حدیثی و تاریخی همگرایی داشته باشد که دانشکده دین و رسانه زمینه این امر را فراهم می‌کند تا آثار جذاب و خلاق تولید شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcauyni.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما