جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : 63542
منبع : خبرگزاری فارس

سربازان گمنام امام زمان (عج) الگوهای انقلابی‌گری

قم نيوز : نهال نوپای انقلاب شکوهمند اسلامی که به پیروزی رسید، ناملایمات زیادی در مسیر رشد و توسعه خود دید و این بود که سربازان گمنام و در عین حال نام آشنای امام زمان (عج) سر برآوردند تا انقلاب بماند.
سربازان گمنام امام زمان (عج) الگوهای انقلابی‌گری
سربازان گمنام امام زمان (عج) الگوهای انقلابی‌گری
به گزارش قم نیوز از نظر امام راحل عظیم الشان به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی، انقلاب شکوهمند اسلامی ما، مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت صاحب الزمان (عج) بوده است.

یکی از یاران قدیمی حضرت امام (ره) از ایشان نقل به معنا می‌کند که ایشان معتقد بودند پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سه گام بلند باید برداشته شود.

نخستین گامِ مورد نظرِ حضرت امام، برقراری حکومت اسلامی در کشور بود که بحمدلله با رای قاطع مردم و اکثریت قریب به اتفاق، یعنی رأی بیش از 98 درصدی در دوازدهم فروردین ماه سال 1358 به جمهوری اسلامی، این گام مهم در فاصله کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب برداشته شد.

گام دوم مورد نظر امام در مسیر تعالی انقلاب اسلامی، ایجاد بیداری در دنیای اسلام بود که این گام هم محقق شده است و جنبش‌های بیداری اسلامی در جهان، روز به روز جدی‌تر از قبل، سر بر می‌آورند؛ متولد می‌شوند و به بلوغ می‌رسند.

گام سوم هم، ایجاد گرایش به معنویت و توحید و عدالت در اقصی نقاط جهان است که این گام هم، اکنون به مدد گفتمان اصیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان طنین انداز است و بدیهی است که در آینده هم بیشتر از آن خواهیم شنید.

این سه گام مهم و کلیدی از آن جهت برای امام خمینی مهم بود که به تعبیر ایشان، تنها در این صورت است که می‌توانیم بگوییم وظیفه خود را در مسیر ظهور حضرت بقیت الله الأعظم عجّل الله تعالی فرجه الشریف به عنوان مُصلح کلّ انجام داده‌ایم.

و کیست که نداند که در این میان، حرف اول و آخر را کسب «اطلاعات»، دیده بانی انقلاب و رصد دائمی فرصتها و تهدیدها می‌زند.

شاید کمتر کسی است که بداند در همه سال‌های پس از انقلاب، افراد و تیم‌های تروریستی فراوانی، برنامه انفجار و اقدامات ضد امنیتی در کشور داشته اند و شاید کمتر کسی است که بداند در سال‌های اخیر، سرکرده و بسیاری از اعضای گروهک تروریستی انصارالفرقان در جنوب شرق کشور به هلاکت رسیده اند و بسیاری از اقدامات و ارشادات منحرفانه گروه‌های تکفیری برای جذب جوانان ایران اسلامی به شکست انجامیده است.

به اینها باید تلاش‌های مجدانه برای کشف مواد مخدر و کشف و انهدام لابراتوارهای تولید این مواد را هم اضافه کرد؛ همچنین ضربه زدن به گروه‌های تولید و توزیع مواد مخدر و البته اقدامات کلان برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و از جمله زمین خواری، قاچاق کالا و ارز و انواع اختلاس‌ها، پولشویی‌ها، رشوه‌ها، تبانی‌ها و ... .

اینها همه برای دستیابی به امنیت شهروندان و به‌ویژه امنیت سایبری و در عین حال، تحقق حقوق شهروندی هر ایرانی است.

آنچه گفته شد، تنها بخش کوچکی از اقدامات جهادی سربازان گمنام امام زمان ارواحنا فداه است اقداماتی که نه تنها در سال‌های اخیر، که در تاریخ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، بارها و بارها محقق شده و آثار و برکات فراوانی برای پاسداشت و ثبات انقلاب اسلامی داشته است.

این گمنامان، کسانی هستند که ما آنها را به ظاهر نمی شناسیم اما آنان با عملکرد خالصانه خود در همه ادوار گذشته اعم از دوران اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس، مجاهدتی خاموش داشته اند تا در نهایتِ آرامش و بدون هیاهوهای رسانه ای، فریاد و غریو ملت ایران را به همه دنیا برسانند و تلاششان همواره بر این بوده که انقلاب اسلامی در مسیر تحقق انقلاب جهانی حضرت حجت بن الحسن (عج) باقی بماند.

اینگونه است که نام انقلاب اسلامی، به نام سربازان گمنام امام زمان (عج) گره خورده است و اینان در حقیقت، الگوهای انقلابیگری برای مردم ما هستند.

تلاش شبانه روزی این عزیزان بر آن است تا تهدیدهای بالقوه و بالفعل داخلی و خارجی را از انقلاب و نظام و کشور و مردم دور نگه دارند تا فرهنگ ایثارگری و از جان گذشتگی برای همیشه زنده و پابرجا باشد.

و این روزها به عنوان ایام میلاد حضرت موعود منتظر و منجی عالم بشریت، به شایستگی و توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان «روز سربازان گمنام امام زمان (عجّل الله فرجه)» و برای بزرگداشت فداکاری‌های این یاوران مخلص انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، مناسبتی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی که متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده و می‌شود.

همه این مجاهدت‌های خاموش در یکی از مردمی ترین وزارتخانه‌های نظام صورت می‌گیرد، وزارتخانه ای که در سال 1362 تأسیس شد تا دیده بان و چشم بینای انقلاب و نظام باشد.

این فداکاران، در حقیقت نظام و انقلاب اسلامی را پاس می‌دارند و همه امور را رصد می‌کنند تا امنیت در همه ابعاد آن، به دقیق ترین و عالی ترین شکل ممکن برای هر شهروند ایرانی محقق شود.

و این چیزی نیست جز یک دیده بانی دائمی به عنوان چشم و گوش نظام به همراه رصد دقیق اطلاعات، تحولات و البته تحلیل جامع و دقیق آن تا مکمل عملکرد همه نهادها و دستگاه‌ها و یاری‌گر تصمیمات کلان نظام باشد و همه مسؤولان را در عملکرد خود یاری رساند.

و آن نهال نوپای سال 1362، امروز به درختی تنومند و 35 ساله تبدیل شده است که خُنَکای برگ و بار آن، همه نظام و همه ایرانیان را در بر می‌گیرد.

اما امروز باید گفت که علاوه بر این سربازان ایثارگر انقلاب و نظام، عملاً هر ایرانی باغیرت، خود را یک سرباز گمنام و در عین حال نام آشنای امام زمان می‌داند تا به این مهم باور کنیم که این روز را به عنوان پاسداشت «روز سرباز امام زمان»، باید به همه ایرانیان غیور و آزاده تبریک گفت، به همه آنانی که در این سالها انقلاب اسلامی را حمایت کرده و خواهند کرد؛ آنانی که هم برای سربازان گمنام دعا می‌کنند و هم خود و در همه مقاطع، حافظ و نگاهبان انقلاب خود هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8iem.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما