شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 63575
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله نوری همدانی : برای پیشرفت کشور باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با بیان شعار امسال به موضوع حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت : در رابطه با تولید و اشتغال وقتی به نتیجه می‌رسیم و پیشرفت می‌کنیم که جلوی قاچاق کالا را بگیریم.
برای پیشرفت کشور باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود/برجام از ابتدا حقه دشمنان بود
برای پیشرفت کشور باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود/برجام از ابتدا حقه دشمنان بود
به گزارش قم نیوز آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مسوولین بسیج سازندگی، با اشاره به موضوع سازندگی به عنوان یکی از مهمترین مسائل دنیا، گفت: خداوند در وجود انسان استعدادهای فراوانی قرار داده است ، انسان موجود مختاری است ، که راه‌های زیادی را در مقابل خود دارد ، یکی از وظایف پیامبران انسان سازی بوده است که با تکیه بر اصول انجام می‌گرفته است.

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع ایمان و انسان سازی پیامبران ادامه داد : این موضوع به روح و قلب انسان مربوط است ، که معنای وسیعی را در برمی گیرد ، نخستین وظیفه در موضوع سازندگی ایجاد ایمان و عقیده در انسان‌ها است.

وی با بیان احادیث و داستانی از پیامبر اظهار کرد : ایمان و بصیرت قلب را روشن و آگاه می‌کند ، نخستین اصل در سازندگی به قلب و اعتقاد و توکل انسان بر می گردد ، شما هم که در راه سازندگی گام برمی دارید ، باید نخستین نگاهتان به روح وقلب انسان باشد.

آیت الله نوری همدانی با بیان سخنانی از نهج البلاغه ادامه داد : هرکسی واقعاً می‌خواهد در مسئله ای گام بردارد و پیشتاز باشد ، باید ابتدا خود را بسازد واین مسئله با زبان انجام نمی‌شود ، بلکه انسان باید آن را در عمل نشان دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع اخلاق اسلامی گفت : باید در روح انسان اخلاق اسلامی و فضایل الهی وجود داشته باشد ، شاید کسی از نظر ایمان بسیار بالا باشد ولی اخلاق اسلامی نداشته باشد ، باید خود را در این زمینه هم بالا ببرد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید اهل عمل و فعالیت باشد ادامه داد : برخی اهل کار و عمل هستند ، نباید سستی در کارها داشته باشیم انسان باید در کارها جدیت داشته باشد ، دنیای امروز ما نیاز به ایمان و اخلاق اسلامی و عمل دارد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه چیزهایی که به شما داده شده را با قدرت نگه دارید ادامه داد : این انقلاب به راحتی بدست نیامده است ، با وجود این همه شهید باید ما قدر این افراد را بدانیم ، این افراد بسیار قیمت دارند.

وی ادامه داد : شما حافظان این انقلاب هستید ، باید بسیجیانی را تربیت کنید که حافظان این انقلاب باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به این موضوع که باید از نقشه‌های دشمنان اسلام آگاه باشیم گفت : ما در نمازهای خود چندین مرتبه از دشمنان اسلام برائت می‌جوییم ، قرآن در چندین قسمت از نقشه‌های یهود و دشمنان اسلام می‌گوید ، آن‌ها از ابتدا به حقه ونقشه عادت کرده‌اند ، شما باید از آنچه در دنیای امروز می‌گذرد آگاه باشید ، مانند قضیه برجام که این‌ها با حقه و نقشه جلو آمدند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به شهدای مدافع حرم ادامه داد : شما باید آمادگی ذهنی ، آمادگی تجهیزاتی داشته باشید ، همچنین برای این که دشمنان نتوانند جلوی ما ایستادگی کنند باید آمادگی روحی داشته باشید تا در مواقع نیاز به میدان بیایید.

وی با بیان شعار امسال به موضوع حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت : در رابطه با تولید و اشتغال وقتی به نتیجه می‌رسیم و پیشرفت می‌کنیم ، که جلوی قاچاق کالا را بگیریم ، وزمینه تولید و رقابت را در قالب محصولات داخلی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfttdv.w6dmeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما