يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 63611
منبع : پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز
رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور:

مشکل امروز جهان اسلام عمل نکردن به قرآن است، باید این درد را علاج کنیم

قم نيوز : رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور گفت: مشکل امروز جهان اسلام قرآن خواندن و حفظ کردن قرآن نیست، بلکه عمل نکردن به قرآن است، در این عرصه جامعه قرآنی باید پیشگام و پیشتاز باشد.
مشکل امروز جهان اسلام عمل نکردن به قرآن است، باید این درد را علاج کنیم
مشکل امروز جهان اسلام عمل نکردن به قرآن است، باید این درد را علاج کنیم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی محمدی پیش از ظهر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 97 در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن قدردانی و تشکر از مقام معظم رهبری به خاطر حضورشان در محفل متسابقین و شرکت کنندگان در این مسابقات و ارائه رهنمودهای ارزنده‌ که لطف و صفای خاصی به این دوره از مسابقات بخشید، تصریح کرد: این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن بحمدالله با موفقیت به پایان رسید و باید به فکر برنامه‌ریزی برای مسابقات بعدی بود، از این رو موفقیت‌ها، ابداعات و نوآوری‌ها باید ثبت و ضبط شود تا از این تجربیات در آینده بهره‌برداری شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پیش از انقلاب، حکومت طاغوت با ارائه لایحه‌ای در مجلس تصویب کرد که لازم نیست به قرآن سوگند یاد کرد و هر نماینده‌ای می‌تواند به سایر کتب مقدس هم سوگند یاد کند، گفت: این اقدام مقدمه‌ای برای کنار زدن قرآن بود، لذا باید خدا را شاکر باشیم که در دوران جمهوری اسلامی فرهنگ قرآنی رو به گسترش و توفیق خدمتگزاری به ساحت مقدس قرآن برایمان فراهم ‌شده است.

وی با اشاره به لزوم جمع‌آوری نقاط قوت و ضعف فعالیت‌ کمیته‌های برگزارکننده مسابقات قرآن، تصریح کرد: نوآوری‌ها و ابتکارها در عرصه‌های محتوایی و مدیریتی مسابقات باید جمع‌آوری و ثبت و ضبط شود.

رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات  قرآنی کشور  خواستار تداوم ارتباط با متسابقین خارجی شد و افزود: نقش مترجمین در انتقال مفاهیم و پیام‌های انقلابی و اسلامی و معرفی پیشرفت های ایران بسیار مؤثر بوده است که باید از نقش این عزیزان هم قدردانی شود.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: لازم است کلیت مسابقات بین‌المللی قرآن در تمامی ابعاد بررسی و نقاط ضعف و قوت مدیریت مسابقات، تشریفات و همه بخش‌ها شناسایی شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف لزوم بهره‌برداری از دستاوردهای این مسابقات و انعکاس در رسانه ملی بعد از پایان مسابقات را هم مورد تأکید قرار داد و خواستار برنامه ریزی برای سال های آتی شد.

وی تصریح کرد: همچنین ارزیابی نخبگان جامعه قرآنی نسبت به این مسابقات باید گردآوری و ثبت و ضبط و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار زمینه‌سازی برای حضور پرشکوه‌تر مردم در دوره‌ بعدی این مسابقات شد و تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی باید هر چه مردمی‌تر برگزار شود و ما به ‌عنوان سازمان اوقاف و با همکاری سایر دستگاه ها  تلاش ‌کنیم تا هر چه بیشتر زمینه حضور مردم فراهم شود، این اقدام نخبگان و مسئولان و مدیران را هم  موظف  می کند  تا در این مسابقات حضور یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شناسایی قاریان و حفاظ مستعد جوان و نوجوان را خواستار شد و تصریح کرد: این اقدام می‌تواند موجب به صحنه آوردن چهره‌های جدید قرآنی و شکسته شدن برخی از انحصارها در سال‌های بعدی شود.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب حفظ و قرائت را مقدمه عمل به قرآن می‌دانند، خاطرنشان کرد:  مشکل امروز جهان اسلام قرآن خواندن و حفظ کردن قرآن نیست، بلکه عمل نکردن به قرآن است باید این درد را علاج کنیم و برای عمل به قرآن برنامه‌ریزی کنیم، در این عرصه جامعه قرآنی باید پیشگام  و پیشتاز باشد.

وی همچنین از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات قدردانی کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgq393.ak9wq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما