شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 637
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد:

تبدیل بقاع امامزادگان به قطب‌های فرهنگی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: تبدیل امامزاده‌ها به قطب‌های فرهنگی، عقیدتی، مذهبی، تفریحی و ورزشی امری ضروری است که نیازمند یاری تمام مردم و مسئولان نظام است.
تبدیل بقاع امامزادگان به قطب‌های فرهنگی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین شوذب شیری در مراسم بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع که جمعه شب در آستان این حضرت برگزار شده بود، از اهمیت منطقه‌ چهل اختران قم سخن گفت و افزود: پس از آستانه‌ مقدسه‌ حضرت معصومه(س)، با اهمیت‌ترین جایگاه امامزادگان، منطقه‌ چهل اختران است.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام سرزمین مقدس قم، حرم و جایگاه اهل بیت رسول خدا(ع) است، گفت: این مکان پناهگاهی امن و ایمن برای انسان‌ها است، چراکه هرگاه روزمر‌گی و مشکلات دنیای کنونی بر انسان فشار آورد، وی به درگاه اهل بیت(ع) پناهنده می‌شود تا در سایه‌سار اولیای خداوند مهربان، تجدید قوای روحی کند و به دامان اجتماع باز گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به سگ اصحاب کهف اظهار کرد: در قرآن کریم، خداوند نام سگ اصحاب کهف را پس از نام اولیای خود یادآور شده است که نشانگر این موضوع است که اگر سگی هم به دنبال اولیای خدا برود، رستگار و پیروز می‌شود، در این صورت تبعیت انسان‌ها از اهل بیت رسول خدا(ع) می‌تواند تاثیر بسزایی در عاقبت زندگی افراد داشته باشد.

وی با بیان اینکه خواسته‌ رهبری از مردم و مسئولان، تبدیل امامزاده‌ها به قطب فرهنگی آن منطقه است، افزود: تبدیل امامزاده‌ها به قطب‌های فرهنگی، عقیدتی، مذهبی، تفریحی و ورزشی امری ضروری است که نیازمند یاری تمام مردم و مسئولان نظام است.

‌شیری رسیدگی به امامزاده‌های شهر مقدس قم را موجب شادی و رضایت حضرت معصومه(س) دانست و اظهار کرد: رسیدگی به امامزاده‌ها موجب توسعه و عمران این اماکن مذهبی شده و طراوت و تازگی را به زائران این حرم‌ها القا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۰ هزار امامزاده در کشور وجود دارد، گفت: برخی شهرهای کشور به واسطه‌ امامزاده‌ موجود در آن شهر شناخته می‌شوند و برخی از زائران خارج از کشور با اطلاعات کامل برای زیارت این امامزاده‌ها، وارد کشور می‌شوند این در حالی است که برخی از امامزاده‌ها در نزد خود ایرانیان غریب و ناشناخته هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امامزاده مبرقع(ع) قم را از نمونه‌های این امامزاده‌ها معرفی کرد و افزود: در قم پس از حرم مبارک و مقدس حضرت معصومه(س)، مکانی به قداست و مبارکی این امامزاده وجود ندارد چراکه جایگاه ۴۴ امامزاده است.

وی با اشاره به وجود ۴۴۴ امامزاده در قم گفت: ۴۴ امامزاده از تعداد امامزاده‌های موجود در سطح استان، در محله‌ چهل اختران است که در نزد بسیاری از اهالی شهر مقدس قم ناشناخته و گمنام است.

شیری در پایان با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت امامزاده صالح(ع) در تهران اظهار کرد: سیاست کلی سازمان امور اوقاف کشور در دهه‌ی مبارک کرامت، گرامیداشت و تجلیل از امامزاده‌های سطح کشور است که مراسم تجلیل از امامزاده مبرقع(ع) در استان قم برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcjfaemzuqet.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما