چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : 63740
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث خبر داد

رونمایی از 3 عنوان اثر دارالحدیث به 6 زبان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

قم نيوز : مدیر امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث از رونمایی از 3 عنوان اثر دارالحدیث به 6 زبان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب روز 19 اردیبهشت امسال خبر داد.
رونمایی از 3 عنوان اثر دارالحدیث به 6 زبان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب
رونمایی از 3 عنوان اثر دارالحدیث به 6 زبان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علیرضا بهرامی امروز  با اشاره به رونمایی از آثار دارالحدیث به زبان‌های مختلف در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار کرد: با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی سه عنوان از آثار مؤسسه در قالب مجموع 9 جلد انجام می‌شود که از جمله آنها حکمت‌نامه عیسی بن مریم(ع) به چهار زبان اسپانیایی، فرانسه، نروژی و ایتالیایی است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه گزارش‌ها، روایات از پندها، اندرزها، توصیه‌ها یا کلمات عیسی بن مریم(ع) در این کتاب جمع‌آوری شده است.

مدیر امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث با بیان اینکه این کتاب بخشی از آموزه‌های حضرت عیسی(ع) است گفت: این آموزه‌ها از طریق منابع حدیثی اسلام مانند شیعه و سنی گزارش شده برخی از عناوین فصول هفتگانه این کتاب شامل حکمت‌های عقلی و عملی، عقیدتی و عبادی است. از دیگر عناوین فصول این کتاب می‌توان به اخلاق و رفتار نیکو، اخلاق و رفتار زشت، مثل‌ها و حکمت‌ها و اندرزهای خداوند به حضرت عیسی(ع) اشاره کرد.

وی عنوان کرد: کتاب علم و حکمت به زبان اسپانیایی از دیگر آثاری است که رونمایی می‌شود که  از آثار فاخر دارالحدیث است که بخش اول به علم، آثار علم، نتایج، ثمرات، توضیح و اقسام علم اختصاص دارد و بخش دوم به عنوان حکمت و جایگاه آن در اندیشه اسلامی می‌پردازد.

بهرامی یادآور شد: در مجموع کتاب علم و حکمت در سه بخش تنظیم شده که بخش نخست آن علم، بخش دوم حکمت و بخش سوم به مبادی شناخت اختصاص دارد که علاوه بر ابزارهای دانش و حکمت به راه‌های معرفت قلبی نیز می‌پردازد.

وی منتخب موسوعه امام علی(ع) به دو زبان انگلیسی و اردو را از دیگر آثار ویژه رونمایی ذکر کرد و افزود: این کتاب برگرفته از دانشنامه تفصیلی امام علی(ع) است البته این منتخب پیش از این به زبان فارسی و عربی نیز منتشر شده و در مجموع به سیره قولی و رفتاری امام علی(ع) می‌پردازد و به تاریخ زندگی و دوره حکومت حضرت اشاره دارد.

مراسم رونمایی از این سه عنوان اثر دارالحدیث در قالب 6 زبان، روز 19 اردیبهشت امسال ساعت 17 با حضور آیت‌الله ری شهری رئیس مؤسسه دارالحدیث و ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcjyaem.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما