چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 63743
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام الهی راد :

طرح ولایت به آثار بصیرتی، تربیتی و اخلاقی نگاه ویژه ای دارد

قم نيوز : مدیر آموزش‏ های آزاد مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: با این‏که طرح ولایت به مباحث معرفتی و فلسفی می ‏پردازد؛ اما آثار بصیرتی و تربیتی و اخلاقی قابل توجهی دارد و این نشان دهنده آن است که طرح ولایت در حوزه‏ های مختلف مربوط به انسان واقعا کاربردی می‏ باشد.
طرح ولایت به آثار بصیرتی، تربیتی و اخلاقی نگاه ویژه ای دارد
طرح ولایت به آثار بصیرتی، تربیتی و اخلاقی نگاه ویژه ای دارد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام صفدر الهی راد، شامگاه سه شنبه در دیدار اساتید طرح ولایت با آیت الله مصباح یزدی که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)‌قم برگزار شد، اظهارداشت: طرح ولایت به تعبیر مقام معظم رهبری«بنیان سازی است» که ایجاد نظام فکری و چارچوب نظری اندیشه اسلامی مهمترین هدف آن است.

مدیر آموزش‏ های آزاد موسسه امام خمینی(ره) افزود: تحلیل صحیح نظام ‏های اجتماعی مبتنی بر اندیشه بنیادین است و بر همین اساس برای حل مسائل فرهنگی کشور چاره‏ای جز تقویت مبانی اندیشه اسلامی نیست.

حجت الاسلام  الهی راد در ادامه اظهار داشت: با این‏که طرح ولایت به مباحث معرفتی و فلسفی می‏پردازد؛ اما آثار بصیرتی و تربیتی و اخلاقی قابل توجهی دارد و این نشان دهنده آن است که طرح ولایت در حوزه‏های مختلف مربوط به انسان واقعا کاربردی می‏باشد.

وی با بیان اینکه دین شناسی و معرفی دین برای دیگران وظیفه اصلی طلاب می باشد، اظهارداشت: این طرح نظام فکری و چهارچوب اندیشه اسلامی را در اختیار دانشجو و طلبه قرار می‌دهد.

این استاد طرح ولایت گفت: اساتید طرح ولایت به صورت خالصانه در این طرح مقدس تلاش می‌کنند که این موضوع بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به ویژگی طرح ولایت گفت: یکی از ویژگی های شاخص این طرح بنیان سازی است که نظام فکری و چهارچوب اندیشه اسلامی را در اختیار دانشجو و طلبه قرار می دهد.

حجت الاسلام الهی راد افزود: به جز آثار اعتقادی و معرفتی که این طرح دارد از آثار مهم دیگری که می توان به آن اشاره کرد، آثار تربیتی و بصیرتی است که در میان دانش پژوهان نمایان شده و سبب بصیرت افزایی آنان می‌شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcc1mqe.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما