چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 63755
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

برگزاری ۵۵ هزار جلسه قرآنی در حوزه‌های علمیه خواهران

قم نيوز : معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مسئله نهضت قرآنی از سال گذشته به صورت فراگیر در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور اجرایی شد و در همین راستا حدود ۵۵ هزار جلسه قرآنی نیز برگزار شد.
برگزاری ۵۵ هزار جلسه قرآنی در حوزه‌های علمیه خواهران
برگزاری ۵۵ هزار جلسه قرآنی در حوزه‌های علمیه خواهران
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری پیش از ظهر امروز در نشست خبری فعالیت‌های قرآنی معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار کرد: مسئله نهضت قرآنی از سال گذشته به صورت فراگیر در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور اجرایی شد و در همین راستا حدود ۵۵ هزار جلسه قرآنی برگزار شد.

وی با تأکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه و شرایط برای انس گرفتن مردم با قرآن افزود: هر مقدار که بیشتر با قران و مفاهیم قرآنی آشنا شویم، قطعا جامعه‌ای موفق‌تر خواهیم داشت و به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری تأکید دارند که کشور حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: مسئله آموزه‌های قرآن و سبک زندگی قرآنی در طرح‌های حوزه‌های علمیه خواهران پیش‌بینی شده است و بدون تردید اگر بانوان و مادران کشور با قرآن انس داشته باشند، فرزندان آن‌ها نیز قرآنی خواهند بود.

وی ادامه داد: مسئله حفظ قرآن توسط بانوان بسیار مهم است چراکه اعتقاد داریم اگر مادران تنها یک جزء نیز حفظ باشند، می‌توانند تاثیرات بسیار زیادی بر فرزندان و همسر خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: شعار ما در سال جاری «هر طلبه یک حافظ قرآن است» و امیدواریم که بتوانیم به این هدف بزرگ و مهم خود دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به طرح نور هدایت عنوان کرد: این طرح یک طرح ملی است که حوزه‌های علمیه نیز سهم زیادی در آن دارند و این طرح ادامه خواهد داشت و به مرور یک شبکه بسیار بزرگ در کشور ایجاد خواهد شد و امیدواریم که در سال‌های آتی بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را محقق کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حفظ قرآن مقدمه تدبر و تفکر در آیات است ابراز داشت: طرح دوم که ویژه دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران است نیز از سال جاری در سراسر کشور اجرایی خواهد شد و امیدواریم در این زمینه نیز موفق عمل کنیم.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران با توجه به ظرفیت انسانی که دارد، تلاش می‌کند که با همکاری نهاد‌های مختلف فرهنگی به ویژه مراکز قرآنی، این طرح را به صورت فراگیر و گسترده در سراسر کشور اجرایی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: جشنواره‌های قرآنی که در حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، براساس همین طرح‌هایی است که اجرا می‌شود و جشنواره سال جاری نیز به همین صورت است به این معنا که در سال جاری به جز‌ء ۳۰ توجه ویژه‌ای داریم.

وی افزود: تفاوت فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران با دیگر مراکز در مدرسه محوری است به این معنا که در حوزه‌های علمیه خواهران محور همه امور مدارس علمیه هستند و همین مسئله موجب می‌شود که فعالیت‌های قرآنی همواره ادامه داشته باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: در هفته‌‌های اخیر یک سامانه طراحی و تولید شده است که طلاب حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند با مراجعه به این سامانه علایق، استعدادها و تخصص‌های خود را ثبت کنند تا بتوانیم اطلاعات جامعی از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران داشته باشیم و براساس ظرفیت‌های موجود اقدام کنیم.

وی با اشاره به رویکرد حوزه‌های علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به مسئله سبک زندگی اسلامی و حمایت از کالای ایرانی، بحث سبک زندگی اسلامی اولویت و رویکرد فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان سال جاری است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcftedv.w6dmtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما