پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 63829
منبع : خبرگزاری مهر
رایزن فرهنگی ایران در لبنان:

شروع انقلاب اسلامی از قم پایه‌ریزی یک تمدن نوین بود

قم نيوز : رایزن فرهنگی ایران در لبنان شروع انقلاب اسلامی از قم را حرکتی در جهت پایه ریزی یک تمدن نوین خواند و گفت: این انقلاب در حقیقت از مقدمات ظهور امام‌مهدی(ع) است.
شروع انقلاب اسلامی از قم پایه‌ریزی یک تمدن نوین بود
شروع انقلاب اسلامی از قم پایه‌ریزی یک تمدن نوین بود
به گزارش قم نیوز محمد مهدی شریعتمدار شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته فرهنگی - اقتصادی قم در لبنان با اشاره به ویژگی‌های شهر نبطیه که هفته فرهنگی قم در این شهر برگزار می‌شود اظهار داشت: شهر نبطیه به عنوان شهر امام حسین(ع) که هر ساله در ایام محرم و عاشورای حسینی میزبان عزاداران سیدالشهدا(ع) است شناخته می‌شود که این ویژگی بسیار شاخصی است.

وی با بیان اینکه هر چه که به نام مقدسی پیوند بخورد تقدس می‌یابد افزود: شهر نجف که یک صحرا بوده است وقتی به نام مقدس امام علی(ع) گره می‌خورد به شهر علوی و مقدسی تبدیل می‌شود و کربلا نیز از آنجا که حضور امام حسین(ع) را در دل خورد داد به نمادی از شهادت و ایثار و از خودگذشتگی و شهری مقدس تبدیل شده است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: شهر قم نیز به واسطه حضور بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) به نام شهر جهاد و علم مبدل شده و این شهر تا ابد مقدس خواهد بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهر نبطیه این شهر را خاستگاه عالمان و مجاهدان برشمرد و افزود: نبطیه از آنجا که وابستگی دیرینه‌ای به سیدالشهدا(ع) دارد از تقدسی برخوردار است و یکی از نشانه‌های مقدس بودن این شهر، الگوگیری مردمان این شهر از درس‌های عاشورا است که توانستند در برابر توطئه دشمنان در خط مقدم مقاومت ایستادگی کنند.

وی ابراز داشت: امروز ولایتمداران و مجاهدین در این شهر گردهم آمدند و این شهر از اولین شهرهایی بود که به ندای امام راحل لبیک گفت و امروز عطر انقلاب اسلامی ایران در این شهر نیز به مشام می‌رسد.

شریعتمدار، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را حرکتی در جهت پایه ریزی یک تمدن نوین خواند و گفت: این انقلاب در حقیقت از مقدمات ظهور امام‌مهدی(ع) است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از قم پایه گذاری شده بود افزود: این شهر با گذشت سالیان متمادی برای تحقق آنچه که مستضعین جهان خواسته‌اند را دنبال می‌کند و از این رو توطئه‌های دشمنان صهیونیستی و آمریکایی راه به جایی نمی‌برند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با تبریک پیروزی و موفقیت‌های حزب الله در انتخابات پارلمان لبنان گفت: حبهه مقاومت به رهبری فرمانده شجاع خود و حامیانش توانستند حماسه خلق کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchw6n-.23nxidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما