شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 63889
منبع : خبرگزاری فارس

35 مرکز توانبخشی در قم فعال است

قم نيوز : رئیس هیات مدیره مراکز توانبخشی غیردولتی استان قم گفت: 35 مرکز توانبخشی زیر نظر بهزیستی استان در خدمات رسانی به معلولان فعال است.
35 مرکز توانبخشی در قم فعال است
35 مرکز توانبخشی در قم فعال است
به گزارش قم نیوز محمدحسن قنبری روز شنبه اظهار داشت: در این مراکز بیش از 2 هزار معلول ذهنی، جسمی، کودکان اتیسم، کودکان کم شنوا، سالمندان و بیماران اعصاب و روان خدمات توابخشی دریافت می کنند.
وی افزود: در تعدادی از این مراکز که اختصاص به بیماران اعصاب و روان، معلولان ذهنی و سالمندان دارد به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می شود.

وی با اشاره به این که 2 مرکز اتیسم در قم خدمات ارائه می کند گفت: کودکان در رده سنی زیر 6 سال در قم از خدمات توانبخشی، گفتار درمانی و کاردرمانی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 80 کودک از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.
اتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیر طبیعی مشخص می شود و علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می کند.

ارتباط برقرار نکردن با دیگران و دنیای خارج، ناتوانی در گفتار، نداشتن ارتباط چشمی، حرکات تکراری دست زدن، پریدن، خنده و گریه، نگرانی و ترس بی دلیل، دادن پاسخ های غیر معمول به افراد، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر و حساسیت های غیر معمول در حواس پنجگانه از جمله نشانه های اتیسم است.

قنبری با بیان این که 50 درصد مراکز توانبخشی در ساختمان های اجاره ای قرار دارد گفت: مراکز توانبخشی باید برای معلولان مناسب سازی شود که این امر در ساختمان های اجاره ای امکان پذیر نیست و در صورت هرگونه تغییر در ساختمان های اجاره ای باید بعد از تخلیه و یا تمام شدن مدت زمان اجاره ساختمان را به حالت اولیه برگرداند که این امر برای مدیران مراکز توانبخشی هزینه بر است.

وی از خیران و مردم استان قم خواست تا با مراجعه به اداره کل بهزیستی قم و یا واریز وجه به شماره حساب مشارکت های مردمی این اداره کل، در کمک رسانی به قشر معلول قدم خیر بردارند.



انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcdnj09.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما