يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 63944
منبع : خبرگزاری فارس

حجت‌الاسلام ماندگاری: خروج آمریکا از برجام آبروی این کشور را در جهان برد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: خروج آمریکا از برجام موجب شد که آبروی این کشور در جهان برود و شر این دشمن از کشورمان کوتاه شود.
خروج آمریکا از برجام آبروی این کشور را در جهان برد
خروج آمریکا از برجام آبروی این کشور را در جهان برد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری شامگاه شنبه در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی‌های روزه اظهار کرد: خداوند این فریضه را برای اثر تربیتی آن واجب کرده است.

وی ادامه داد: اگر رزاقیت خداوند را قبول داشته باشیم، دیگر نگرانی درخصوص روزی معنی ندارد، بلکه باید در خصوص تلاش خودمان نگرانی داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: این که خداوند به انسان می‌گوید که در ماه رمضان نخورد، از باب نداشتن و بخل نیست، بلکه همه چیزها در آسمان‌ها و زمین متعلق به خداوند است، خدا روزه را برای انسان در ماه رمضان واجب کرد تا او را تربیت کند.

ماندگاری، فلسفه روزه را زیبا دانست و تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های روزه، صحت بدن است، البته اکنون در ماه رمضان به جای اینکه مصرف مواد غذایی کاسته شود، شاهد افزایش مصرف مواد غذایی در این ماه هستیم.

وی ادامه داد: مرکز همه بیماری‌ها معده است و علاج و دوای آن کم خوردن است، خداوند برای اینکه ما سالم باشیم، روزه به مدت یک ماه را برای ما واجب کرده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از فلسفه‌های روزه این است که انسان‌ها درد گرسنگان را درک کنند، اکنون میلیون‌ها نفر در کشور از مشکل سوء تغذیه رنج می‌برند، حس هم نوع دوستی افراد در ماه رمضان به دلیل روزه افزایش پیدا می‌کند.

ماندگاری با اشاره به فلسفه‌های روزه اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های روزه این است که انسان در ماه رمضان با روزه گرفتن به یاد گرسنگی و تشنگی روز قیامت بیفتد، روزی که مدت زمان آن 50 هزار سال است، این که در ماه رمضان به یاد قیامت می‌افتیم، موجب افزایش استغفار می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین فلسفه روزه براساس آیات قرآن، تقوا است، تقوا به معنای مراقبت سه گانه است، اگر به یاد خداوند و روز قیامت باشیم، اتفاقات خوبی برای ما می‌افتد، همچنین تقوا مراقبت بر شیطان است، ابلیس همیشه در کمین انسان است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کسی که می‌خواهد نماز بخواند اگر بداند که خداوند او را می‌بیند، دیگر در نماز کم نمی‌گذارد، یکی از مشکلات این است که افراد در امور واجب خود کم می‌گذارند.

ماندگاری با اشاره به نتیجه ولایتمداری اظهار کرد: اگر مردم کشورمان ولایتمدار باشند، آمریکا از این مردم عصبانی می‌شود، دیروز مردم ایران با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف جواب محکمی به رئیس جمهور آمریکا دادند، خروج آمریکا از برجام موجب شد که آبروی این کشور در جهان برود و شر این دشمن از کشورمان کوتاه شود.

وی ادامه داد: انسانی که تقوا داشته باشد در محرمات قدم نمی‌گذارد، دزد زمان شب را برای دزدی انتخاب می‌کند، چون تصورش این است که کسی او را نمی‌بیند، انسان اگر بداند که قدم گذاشتن در محرمات، شیطان را شاد می‌کند، دیگر در محرمات قدم نمی‌گذارد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: انسانی که خداوند را داشته باشد، دیگر در مشکلات کم نمی‌آورد، خدا پشتیبان ما است و خداوند پس از هر سختی برای انسان آسانی قرار داده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfj1dv.w6dmjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما