يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 63947
منبع : پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز
معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار قم:

نبود نيروي متخصص از مشكلات بازار كار است

قم نيوز : معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار قم با بيان اينكه نبود نيروي متخصص از مشكلات بازار كار است گفت: مجموعه هاي علمي كاربردي به عنوان متولي آموزش رشته هاي كاربردي مي تواند در اين راستا نقش موثري ايفا كند.
نبود نيروي متخصص از مشكلات بازار كار است
نبود نيروي متخصص از مشكلات بازار كار است
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفري امرايي معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار قم در مراسم گراميداشت مقام معلم و تجليل از مدرسان طي سخناني يكي از مشكلات كشور را نداشتن دانش فني فارغ التحصيلات دانشگاهي دانست و گفت: تنها متولي ارائه ي آموزش هاي مرتبط به بازار كار در بين دانشگاه ها مجموعه علمي كاربردي است.

وي با بيان اينكه نزديك به 1000 مركز آموزشي علمي و كاربردي در سطح كشور تاسيس شده اند افزود: دانشجوياني كه در اين مراكز مشغول به تحصيل هستند به نيروهاي كارآمد براي ورود به بازار كار تبديل مي شوند.

معاون استاندار قم با اشاره به نامگذاري سال جاري با عنوان "حمايت از توليد داخلي " ادامه داد: يكي از مخاطبان اصلي نامگذاري سال جاري دانش آموختگان و مدرسين هستند.

غضنفري با بيان اينكه توليد كالاي باكيفيت داخلي از مهمترين زيرساخت هاي گرايش مردم به سمت كاهاي توليد داخل است خاطرنشان كرد: اين مسئله زماني محقق مي شود كه نيروي انساني دانش آموخته و نخبه به كمك توليدكنندگان بيايند.

معاون استاندار قم با تاكيد بر تقويت و اصلاح مجموعه هاي علمي كاربردي پرورش دانش آموختگان كارآمد تصريح كرد: يكي از مشكلات اشتغال كشور نبود نيروي كارآمد و فني است.

وي افزود: در رفتارهاي مصرفي جامعه مي بينيم كه با سطحي كه در شان جامعه ي اسلامي است فاصله داريم و اين مسئله نيازمند تغيير فرهنگ است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciy3aq.t1ap52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما