سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 64000
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام نبویان در جمع مردم قم:

مذاکره در مورد قدرت موشکی ایران خیانت آشکار به ملت است

قم نيوز : نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مذاکره در مورد قدرت موشکی ایران خیانت آشکار به ملت است چراکه بدون این قدرت باید منتظر حمله آل‌سعود و حضور نیروهای داعشی در ایران باشیم.
مذاکره در مورد قدرت موشکی ایران خیانت آشکار به ملت است
مذاکره در مورد قدرت موشکی ایران خیانت آشکار به ملت است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در نشست سیاسی که با عنوان «آینده برجام» در مسجد حضرت زینب(س) واقع در خیابان هفت تیر قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در کشور ایران دو نوع تفکر قرآنی و غیرقرآنی برای روبرو شدن با دنیای استکبار وجود دارد، اظهار کرد: دولت روحانی طی 5 سال اخیر دیپلماسی اهل‌بیت(ع) را کنار گذشته و دیپلماسی لیبرال و غرب‌گرا را دنبال کرده‌اند و اکنون نتیجه این دیپلماسی را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

وی از آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین کافر نام برد و اضافه کرد: بر اساس آموزه های قرآن کریم دوستی، لبخند زدن، همکاری و پذیرش زورگویی‌هایی آمریکا ممنوع است انبیای الهی نیز در دوره‌های مختلف به دنبال مقابله با کدخدا و معامله با خداوند متعال بودند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب قطب نخست مسلمانان به‌عنوان پایتخت یهودیان مطرح کرد: آمریکا دشمن ملت ایران، مسلمانان و خداوند است و بر اساس آموزه‌های دینی قرآن کریم نباید دشمن خود را ولی بدانیم و به آن‌ها لبخند بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکل دولت آمریکا با اسلام، اهل‌بیت(ع) و آموزه‌های دینی مذهب شیعه است، اضافه کرد: اگر عقب نشینی کنیم با مشکلات بیشتری روبرو می‌شویم اما اگر مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم آن‌ها عقب‌نشینی می‌کنند.

نبویان خاطرنشان کرد: معنای حقیقی اسلام نفی شکر و تبعیت محض از فرمان‌های الهی است و در این مسیر نباید نسبت به عمل درست خود تردیدی داشته باشیم بلکه باید با مقاومت و بدون هراس در مسیر تحقق اهداف اسلام گام برداریم.

 

*قرآن کریم خروج آمریکا از برجام را هشدار داده بود

وی از تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای و ابزارهای رسانه‌ای دشمن برای تخریب آموزه‌های دینی اسلام یاد کرد و ادامه داد: قرآن کریم خروج آمریکا از برجام را هشدار داده بود چراکه بر اساس آیات قرآن هر زمانی که دشمن به خواسته‌های خود برسد دیگر بر تعهد خود پایبند نخواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد:  روحانی در کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» مشکل کشور را بدبین بودن به غرب می‌داند درحالی‌که قرآن کریم به صراحت اعتماد به کفار و ظالمان را منع کرده است.

وی با بیان اینکه مرکز غنی‌سازی نطنز با ظرفیت 20 درصد غنی‌سازی جایگاه خود را از دست داد، گفت: نه فقط خط تولید 20 درصد غنی‌سازی شده به صورت کامل متوقف شد بلکه ذخایر حاصل از نطنز نیز دو سال و نیم پیش نابود شد.

 

*یک میلیون بیمار سرطانی نیازمند راکتور هسته‌ای تهران هستند

نبویان با اشاره به اینکه 800 هزار تا یک میلیون بیمار سرطانی نیازمند داروهای راکتور هسته‌ای تهران هستند، یادآور شد: دولتی‌ها 11 تن اورانیوم 3.5 تا 5 درصد غنی‌سازی شده که می‌توانستیم از آن‌ها برای تولید داروهای بیمارهای سرطانی استفاده کنیم را به خارج کشور فرستاده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده قبل از انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به پیشرفت و تکنولوژی 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای نیاز دارد اما اکنون فقط یک نیروگاه هزار مگاواتی در بوشهر داریم؛ از موضوع کمبود آب سخن به میان می‌آورند چراکه بدون آب، برق هم نخواهیم داشت درحالی‌که اکنون کشورهای مختلف با استفاده از انرژی هسته‌ای به دنبال تولید برق هستند.

عضو جبهه پایداری خاطرنشان کرد: اعضای اصلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سند برجام را کامل نخواندند اما آن را امضا کردند، روحانی در گذشته عنوان کرد که محدودیتی بیش از هشت سال را در برجام نپذیرفته‌اند اما در بندهای مختلف برجام می‌توان محدودیت‌های 10، 12، 15، 20، 25 و همیشگی را مشاهده کنیم.

نبویان با تاکید بر اینکه بعد از برجام متخصصین ایرانی فقط می‌توانند کمتر از 3.6 درصد غنی‌سازی اورانیوم داشته باشند، مطرح کرد: با تعهد دولتی‌ها در برجام 16 هزار سانتریفیوژ نسل یک جمع‌آوری شد و اکنون توان تولید یک گرم اورانیوم را هم در فردو نداریم.

وی عنوان کرد: افرادی که مقابل آیات قرآن کریم ایستاده‌اند با دیپلماسی لبخند با آمریکا مذاکره کردند و اکنون نیز بعد از خروج آمریکا از برجام به دنبال اروپا هستند.

نبویان خاطرنشان کرد: اکنون روحانی قانون مجلس را زیرپا گذاشته است چراکه در هنگام تصویب برجام در مجلس این قانون تصویب شد که اگر آمریکا از تحریم‌ها جلوگیری نکند دولت موظف به جلوگیری از اجرای برجام در ایران و تلاش برای تولید سوخت و تامین برق مورد نیاز مردم خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید سردار قاسم سلیمانی مقابل دشمنان قرار گیرد تا اگر دشمن تهدید به جنگ کرد نماینده ایران فرار نکند و نگوید آمریکا بمب‌های قوی دارد، مردان جنگ دیده، ابن عباس‌ها و مالک اشتر‌ها باید در صحنه مذاکره حضور یابند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: برخلاف حرف‌های دروغی که گفته می‌شود سایه جنگ را با برجام از سر ملت برداشتیم، کشور با برجام به سمت جنگ حرکت کرد چراکه سایت اراک، راکتوری را ایجاد می‌کرد که خروجی آن سالانه 9 کیلو پلوتونیوم بود و هر کشوری سالانه می‌تواند سه تا هفت کیلو پلوتونیوم داشته باشد اما با برجام این راکتور را از دست دادیم.

نبویان اظهار کرد: هر چند ایران اسلامی با فرمان رهبر انقلاب اسلامی به سمت ساخت بمب نمی‌رفت اما راکتور اراک بهانه‌ای بود تا به رژیم صهیونیستی اجازه حرکتی را ندهیم؛ داشتن راکتور اراک این پیام را به رژیم صهیونیستی می‌داد که نمی‌تواند دست از پا خطا کند اما آمریکا با برجام دستور داد تا در قلب این راکتور بتن‌ریزی کرده و با آن عکس یادگاری گرفتند.

وی با اشاره به اینکه طرف ایرانی از آمریکا هیچ ضمانتی را درخواست نکرده است، افزود: اکنون ترامپ از برجام خارج شده و نه فقط تحریم‌ها را ادامه داده است بلکه آن‌ها را افزایش نیز می‌دهد با این وجود طرف ایرانی هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

نبویان با انتقاد از ضربه‌زدن به اقتصاد کشور و تعطیلی صنعت هسته‌ای کشور عنوان کرد: این افراد به دشمن اجازه دادند به اماکن نظامی دسترسی داشته باشند و از متخصصان و دانشمندان هسته‌ای بازجویی کنند؛ مسئول نطنز را اخراج کردند و اکنون او در شرکت آب و فاضلاب کار می‌کند.

وی ادامه داد: روحانی برجام را برتر از فتح خرمشهر دانست اما هیچ فردی به او نگفت که چرا با مقدسات بازی می‌کند هر چند افراد که در برخی از مباحث انتقادات خود را مطرح می‌کنند به صورت مستمر مورد تهمت قرار می‌گیرند.

نبویان بیان کرد: رهبری در همان دوران نیز به مسؤولان تذکر دادند که تعهد کتبی بگیرند اما مسؤولان توجه نکردند.

وی با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا بعد از خروج ترامپ از برجام گفت: در ابتدای این بیانیه تاکید شده که با وجود خروج آمریکا و افزایش تحریم‌ها ایران ملزم است در برجام باقی بماند و مباحث مورد نظر ترامپ از جمله دسترسی آزاد به اماکن نظامی، کاهش قدرت موشکی ایران و جلوگیری از نفوذ ایران در کشورهایی همانند عراق و سوریه دنبال شود.

این شخصیت سیاسی با بیان اینکه دسترسی به اماکن نظامی مهم‌ترین درخواست اروپایی‌هاست، عنوان کرد: اکنون نیز دولتی‌ها به دنبال این مذاکرات هستند درحالی‌که معلوم نیست کدام فرد یا مجموعه به دولت اجازه داده است که با اروپایی‌ها مذاکره کنند؛ مذاکره در مورد قدرت موشکی ایران خیانت آشکار به ملت است چراکه بدون این قدرت باید منتظر حمله آل‌سعود و حضور نیروهای داعشی در ایران باشیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjyyem.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما