سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 64002
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران مطرح کرد

لزوم تربیت زائران انقلابی در اعتاب مقدس کشور

قم نيوز : معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: تربیت زائران انقلابی باید در دستور کار اعتاب مقدس قرار بگیرد، در چنین صورتی بسیاری از مشکلات در جامعه حل می‌شود.
لزوم تربیت زائران انقلابی در اعتاب مقدس کشور
لزوم تربیت زائران انقلابی در اعتاب مقدس کشور
به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی در نخستین نشست تخصصی کارگروه ارشاد و خانواده اعتاب مقدس ایران اسلامی در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران با اشاره به لزوم انسجام در فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: اگر فعالیت‌های مربوط به ارشاد و خانواده در اعتاب مقدس ایران اسلامی منسجم باشد، موفق خواهد شد، البته باید این حرکت جریان ساز باشد.

وی ادامه داد: کار فرهنگی زمانی که به تدریج استمرار داشته باشد، موفق می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: کل فعالیت‌های مربوط به ارشاد و خانواده را می‌توان به چهار گروه کودک، نوجوان، جوان و خانواده تقسیم کرد.

صدوقی با اشاره به لزوم همراهی ارشاد با آموزش در اعتاب مقدس اظهار کرد: رویکرد ارشاد در اعتاب مقدس باید همراه با آموزش باشد، زائرین اعتاب باید حضور ولی خدا را در همه ابعاد زندگی خود به یاد داشته باشند و این مساله موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران اقدامات زیادی در حوزه کودکان دارد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: شعار واحد همه اعتاب مقدس در ایران، «قرآن می‌خوانیم و به آن عمل می‌کنیم» است .

صدوقی، معرفت افزایی نسبت به امام زمان(عج) را در اعتاب مقدس ضروری دانست و تصریح کرد: باید انس با حضرت مهدی(عج) را در دل‌های زائران قرار بدهیم و سپس وظایف منتظران را به آن‌ها بگوییم.

وی ادامه داد: تربیت زائران انقلابی باید در دستور کار اعتاب مقدس قرار بگیرد، در چنین صورتی بسیاری از مشکلات در جامعه حل می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: بخش فرهنگ یک جایگاه ویژه ای دارد، اما به این بخش بی توجهی می‌شود.

صدوقی، رفتار خادمان در اعتاب مقدس را موثر بر زائرین دانست و تصریح کرد: باید بحث‌های تربیتی برای خادمان مقدم بر زائرین باشد، خادمان بیش از هر قشر دیگری در اعتاب مقدس با زائرین در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: تداوم ارتباطات بین اعتاب مقدس ایران اسلامی ضروری است و این اعتاب باید به صورت تخصصی در زمینه مشاوره وارد شوند، مردم به دنبال جایی هستند که مشاوره بگیرند، در این راستا به دنبال راه اندازی کلینیک تخصصی مشاوره در مسجد مقدس جمکران هستیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: شاکله وجودی اعتاب و مساجدی همچون مسجد مقدس جمکران، کار فرهنگی است، سالیانه 20 میلیون زائر به این مسجد می‌آیند، برنامه‌های فرهنگی در اعتاب، تاثیرگذار است.

صدوقی با اشاره به اجرای برنامه بیعت با امام زمان(عج) در قم اظهار کرد: سال گذشته در روز عید غدیر حدود 30 هزار نفر با مشارکت در یک مراسم پیاده روی از حرم حضرت معصومه(س) به مسجد مقدس جمکران به بیعت با امام زمان(عج) پرداختند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان پویش «قدمی برمی‌داریم» را اجرا کرد تا هر کس که بداند چه قدمی می‌تواند در زمینه ظهور بردارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5gb0.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما