سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 64004
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر بيستمين همايش کتاب سال حوزه خبر داد

پايان خرداد آخرين فرصت ارسال آثار به بيستمين همايش كتاب سال حوزه

قم نيوز : دبیر همايش کتاب سال حوزه گفت: متقاضيان تا پايان خرداد امسال فرصت دارند آثار خود را به دبيرخانه همايش كتاب سال حوزه ارسال كنند.
پايان خرداد آخرين فرصت ارسال آثار به بيستمين همايش كتاب سال حوزه
پايان خرداد آخرين فرصت ارسال آثار به بيستمين همايش كتاب سال حوزه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، با بیان اینکه همایش کتاب سال حوزه بر اساس اهداف و سیاست‌هایی برگزار می‌شود اظهار کرد: از جمله اهداف شناسایی کتب شایسته، نویسندگان ممتاز و معرفت‌افزایی جامعه علمی و تشویق محققان است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح پژوهش حوزه و گسترش معارف اسلامی از طریق آثار مکتوب در این جشنواره پیگیری و روند تولید علم و دانش در حوزه علمیه رصد ارزیابی می‌شود تا جامعه با کمبودها و نیازها آشنا شود.

دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه 965 اثر در قالب کتاب و پایان‌نامه سال گذشته در زمینه علوم اسلامی و انسانی مرتبط با حوزه دین به دبیرخانه ارسال شده بود گفت: 366 اثر به مرحله دوم راه پیدا کرد و 58 اثر در 16 گروه و هیأت داوری به عنوان کاندیدا معرفی شدند و در نهایت هفت اثر برگزیده و 18 رتبه شایسته تقدیر و دوم وجود داشت.

وی عنوان کرد: بیش از هزار مقاله منتشر شده در سال‌های 94 و 95 در جشنواره مقالات شرکت کردند که دو مقاله به عنوان برگزیده و 6 مقاله به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

مقیمی حاجی با اشاره به برگزاری بیستمین همایش کتاب سال در سال جاری گفت: بر اساس سیاست‌های گذشته استفاده نخبگان در این همایش نیز پیگیری می‌شود که سعی شده افراد از مراکز مختلف و اساتید این فن به صورت گسترده‌تر همکاری داشته و همچنین در هیأت‌های داوری افراد مختلف دعوت شدند.

دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه یادآور شد: اولویت‌هایی را شورای سیاستگذاری کتاب سال مصوب و ابلاغ کرده به طوری که اگر در سنوات آینده در این زمینه کتاب و پایان‌نامه نگارش شود دارای امتیاز ویژه است.

وی عنوان کرد: بحث زن و خانواده، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، حوزه علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی جمعیت، اقتصاد مقاومتی، هنر و فلسفه هنر اسلامی به عنوان اولویت‌های پژوهشی از سوی شورای سیاستگذاری کتاب سال اعلام شده تا از افرادی که به این موضوعات می‌پردازند تقدیر ویژه شود. کسانی که در این حوزه‌ها اثری تألیف کنند از امتیازات ویژه بهره‌مند می‌شوند.

مقیمی حاجی با بیان اینکه هیأت‌ها و گروه‌های تخصصی همایش از 16 به 20 گروه رسیده است گفت: از جمله گروه‌های تفکیک شده می‌توان به اقتصاد و مدیریت، حقوق و علوم سیاسی و علوم تربیتی و روانشناسی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: گروه ویژه‌ای به نام انقلاب اسلامی تشکیل شده که آثار مرتبط با انقلاب اسلامی، مبانی، سیاست‌ها و دفاع از آرمان‌ها در این گروه دریافت می‌شود بنابراین آثاری که در یک دهه گذشته تولید شده در این گروه بررسی می‌شود.

دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره به تقسیم‌بندی آثار در گروه‌های مختلف گفت:‌ آثار در قالب گروه‌های اخلاق و عرفان، ادبیات و هنر، تاریخ سیره و تراجم، ترجمه، تصحیح و تحقیق، تفسیر و علوم قرآن، تکنولوژی آموزشی، حدیث، درایه و رجال، علوم اجتماعی فقه و  اصول، فلسفه، کتب مرجع، کلام، اقتصاد، مدیریت، حقوق، علوم سیاسی، علوم تربیتی، روانشناسی و گروه ویژه انقلاب اسلامی تقسیم‌بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت فراخوان از اسفند ماه سال گذشته تا پایان خرداد امسال است گفت: پس از پایان مهلت دریافت آثار بر اساس روند هر ساله گونه‌بندی آثار در 20 گروه شروع می‌شود تا ارزیابی بر اساس آنها آغاز شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdoz09.yt0oz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما