پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 64091
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پلیس راهور استان قم:

23 درصد تصادفات قم مرتبط با موتورسیکلت است

قم نيوز : رئیس پلیس راهور استان قم با بیان اینکه باید طرح جامعی برای موتورسیکلت ها با افق 10 ساله تهیه شود گفت: ، تصادفات موتورسیکلت، 23 درصد از کل تصادفات رخ داده در شهر قم را تشکیل می‌دهد.
23 درصد تصادفات قم مرتبط با موتورسیکلت است
23 درصد تصادفات قم مرتبط با موتورسیکلت است
به گزارش قم نیوز احمد پوربافرانی در جلسه شورای ترافیک استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به تخلفات راکبان موتورسیکلت اظهار کرد: تخلفات موجب افزایش تلفات راکبان موتورسیکلت در تصادفات شده است و برای کاهش این تلفات باید با تخلفات آن‌ها برخورد شود.

وی ادامه داد: باید برای راکبان موتورسیکلت فرهنگ سازی کنیم تا آن‌ها قوانین و مقررات رعایت کنند، استان قم جزو رده‌های بالا در زمینه تلفات راکبان موتورسیکلت است.

رئیس پلیس راهور استان قم افزود: از 11 میلیون موتورسیکلت پلاک شده در کشور، بیش از 350 هزار موتورسیکلت پلاک شده در استان قم وجود دارد؛ تصادفات موتورسیکلت، 23 درصد از کل تصادفات رخ داده در شهر قم را تشکیل می‌دهد.

پوربافرانی با اشاره به آمار مصدومان تصادفات موتورسیکلت در استان قم اظهار کرد: 45 درصد از افرادی که در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند، مجروحان ناشی از تصادفات موتورسیکلت هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید کلاه ایمنی استاندارد پس از تهیه در هنگام خرید به موتورسیکلت سواران ارائه شود، همچنین نیازمند ایجاد پیست‌های موتورسواری در مناطق ایمن در استان برای جلوگیری از تلفات موتورسواران در تصادفانت در قم هستیم.

روح الله شاه نظری در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم ارائه آموزش به راکبان موتورسیکلت اظهار کرد: باید آموزش‌هایی به راکبان موتورسیکلت صورت بگیرد، همچنین احداث پارکینگ‌ها در شهر قم، ضروری است.

مدیر امور رفاهی زائرین استانداری قم افزود: استان قم یکی از استان‌هایی است که موتورسیکلت فراوانی در آن تردد دارد، به همین دلیل باید طرح جامعی برای موتورسیکلت ها با افق 10 ساله تهیه شود تا زائرین رضایت بیشتری را از تردد موتورسیکلت سواران در قم داشته باشند.

ابوالفضل جمالی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به توزیع کلاه ایمنی موتورسیکلت در میان روستاییان استان قم اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی برای روستاییان در استان قم برای کاهش تلفات تصادفات مرتبط با موتورسیکلت برگزار کردیم، همچنین چهار هزار کلاه کاسکت در مناطق روستایی استان توزیع شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های 96، 156 نفر کشته در تصادفات در محورهای قم داشتیم که 24 نفر راکب موتور سیکلت بودند، البته طی سال‌های اخیر شاهد روند کاهشی تلفات راکبان موتورسیکلت در تصادفات جاده ای بودیم که نشان از تاثیرگذاری برنامه‌های آموزشی دارد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcjvyem.uqexhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما