پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 64106
منبع : خبرگزاری تسنیم

مالکان موتورسیکلت‌های توقیفی در قم تمایلی به ترخیص ندارند

قم نيوز : معاون عمرانی استانداری قم حجم بالای موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های استان را موردتوجه قرار داد و گفت: بیش از ۱۶ هزار موتورسیکلت امروز در پارکینگ‌های استان توقیف بوده که صاحبان آن‌ها تمایلی برای خارج کردن آن از پارکینگ‌ها ندارد.
مالکان موتورسیکلت‌های توقیفی در قم تمایلی به ترخیص ندارند
مالکان موتورسیکلت‌های توقیفی در قم تمایلی به ترخیص ندارند
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات مربوطه به موتورسیکلت‌ها یکی از مهم‌ترین معضلات ترافیکی شهر قم است.

وی با اشاره به مهم‌ترین رسالت‌های شورای ترافیک استان افزود: شورای ترافیک استان مباحث ترافیکی درون‌شهری را موردبررسی قرار می‌دهد و پیشنهاد‌ها مربوطه برای بهبود وضعیت ترافیک شهر قم به این شورا ارجاع داده  می‌شود.

معاون عمرانی استانداری قم با بیان اقدامات کمیته فنی ترافیک استان قم گفت: کمیته فنی شورای ترافیک استان، مسائلی که با ترافیک شهری مرتبط باشد را موردبررسی قرار داده و برای ارزیابی نهایی به شورای ترافیک استان ارجاع می‌دهد.

بهشتی با تأکید بر ضرورت تعامل بین شهرداری و شورای ترافیک استان برای بهبود وضعیت ترافیک در استان قم عنوان کرد: برای طرح جامع ترافیک شهر تعاملات لازم با شهرداری صورت می‌گیرد و با مدل‌سازی‌های ترافیکی مختلف مدل مطلوب انتخاب و برای تصمیم‌گیری وارد مرحله اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: مسئله ترافیک یکی از معضلات اصلی شهر قم بوده که حجم آن در هسته مرکزی شهر بیشتر از مناطق دیگر است، باوجود تمام‌کارهای صورت گرفته در زمینهٔ بهبود وضعیت ترافیک هنوز مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر نمایان است.

معاون عمرانی استانداری قم، مشکل پارکینگ در شهر قم را مشکلی واقعی دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت ترافیک در شهر قم  به مرحله‌ای رسیده که برای بهتر شدن وضعیت موجود مجبور به استفاده از ظرفیت اداره راه و شهرسازی برای بازگشایی معابر و تعریض شوارع هستیم.

بهشتی با اشاره به فازبندی و خطوط سه‌گانه مترو در استان قم ادامه داد: مسئله مترو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ترافیکی شهر قم بوده که پس از اتمام مطالعات نهایی آن برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای ترافیک کشور ارسال می‌شود.

وی حجم بالای موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های استان را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: بیش از 16 هزار موتورسیکلت امروز در پارکینگ‌های استان توقیف بوده که صاحبان آن‌ها تمایلی برای خارج کردن آن از پارکینگ‌ها ندارد.

معاون عمرانی استانداری قم ابراز کرد: نیاز به احداث پارکینگ و جانمایی پارکینگ‌های موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر به‌شدت احساس می‌شود، پارکینگ موتورسیکلت باید در طرح جامع ترافیکی شهرداری در نظر گرفته شود.

بهشتی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در بهبود معضلات ترافیکی شهر قم تصریح کرد: استفاده از ظرفیت رسانه و بسترسازی برای اقدامات فرهنگی برای بهبود وضعیت موتورسیکلت‌ها در استان قم باید همزمان با سایر اقدامات انجام شود.

معاون عمرانی استانداری قم با انتقاد از طرح‌های ترافیکی شهرداری قم در ایجاد پارکینگ‌های موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر تأکید کرد: در مسئله پارکینگ موتورسیکلت در حقیقت مشکل حل نمی‌شود بلکه معضل موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر به رینگ‌های بعدی شهر منتقل می‌شود.

وی با انتقاد از طرح ترافیکی شهرداری در بلوار شهید دل آذر ابراز کرد: طرح جامع ترافیکی شهر قم دارای برخی مشکلات اجرایی است و با اجرای طرح ترافیک در بلوار شهید دل آذر آمار تصادفات به ویژه موتورسیکلت‌ها بیشتر شده است، شهروندان با اجرای طرح‌های ترافیکی در بلوار شهید دل آذر مخالف بوده و این طرح نتوانسته خواسته‌های مردم را تأمین کند.

بهشتی با تاکید بر مطالبه مردمی برای جمع آوری خطوط بی آر تی در بلوار شهید دل آذر تصریح کرد: حقیقت این بوده که شهروندان ساکن در بلوار شهید دل آذر خواستار جمع آوری خطوط بی آر تی در این خیابان هستند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcg3q93.ak9tz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما