پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 64136
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت‌علمی دانشگاه قم:

حوزه باید حساسیت بیشتری به تشکیل و تحکیم خانواده داشته باشد

قم نيوز : حجت الاسلام نقی پورفر گفت: حوزه باید حساسیت بسیاری به تشکیل و تحکیم خانواده داشته باشد و این که در جامعه فساد و فحشا زیاد شود، به این دلیل است که ما به وظایف خودمان عمل نکرده‌ایم.
حوزه باید حساسیت بیشتری به تشکیل و تحکیم خانواده داشته باشد
حوزه باید حساسیت بیشتری به تشکیل و تحکیم خانواده داشته باشد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام ولی الله نقی پور فرامروز در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با موضوع «خانواده در اسلام» به سخنرانی پرداخت و گفت: حفظ نظام، دین و خانواده سه اوجب واجبات است.

وی با بیان اینکه حفظ خانواده و ناموس اساس حفظ دین و نظام است، تصریح کرد: اگر خانواده و ناموس صدمه ببیند دیگر هیچ ارزشی از اصالت برخوردار نخواهد بود.

محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به اینکه جامعه‌ای که به خانواده توجه لازم را نداشته باشد آن جامعه در خطر خواهد بود، گفت: در روایت داریم اگر ازدواج دیر هنگام اتفاق بیفتند جوان تنها می‌تواند دو سوم دینش را حفظ کند.

وی افزود: خانواده تنها سازمان اصیل اسلامی است و همه سازمان‌های اجتماعی در خدمت خانواده می‌توانند معنای صحیحی داشته باشند.

حجت الاسلام نقی پورفر با بیان اینکه در اسلام ورود مجرد در فعالیت‌های اجتماعی ممنوع است، گفت: وقتی اسلام تا این اندازه برای ازدواج ارزش قائل است ما باید در جامعه شرایط ازدواج آسان را فراهم کنیم.

وی ابراز داشت: جامعه‌ای که مجردها در آن زیاد باشند مرضی خدا نیست و مطمئناً در آن جامعه فساد و فحشا بیشتر خواهد شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه قم گفت: حوزه باید حساسیت بسیاری به تشکیل و تحکیم خانواده داشته باشد و این که در جامعه فساد و فحشا زیاد شود، به این دلیل است که ما به وظایف خودمان عمل نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: در دین اسلام احسان به پدر و مادر واجب است حتی اگر ظالم و کافر باشند؛ این حکم اسلام نشان‌دهنده حرمتی است که این دین برای خانواده سالم قائل است.

حجت الاسلام نقی پورفر گفت: مشاوره یکی از راه‌های حفظ و تحکیم خانواده است و می‌تواند خانواده‌ها را از خطر گسیختن نجات دهد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjmvem.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما