سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : 6432

اعطای کارت اعتباری 1.5 میلیون تومانی به کارگران قمی

قم نيوز : قم نیوز: به مناسبت روز جهانی کارگر و توسط استاندار قم طرح اعطای کارت اعتباری 1.5 میلیون تومانی خرید کارگران در استان قم آغاز شد.
اعطای کارت اعتباری 1.5 میلیون تومانی به کارگران قمی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور در نشست صمیمی با کارگران و کارفرمایان استان قم که به مناسبت روز جهانی کارگر و در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، با گرامیداشت هفته کار و کارگر و روز معلم اظهار داشت: جوهره و اساس زندگی بشر به علم و کار وابسته است.

وی نگاه متعالی اسلام به کار و تلاش را متذکر شد و افزود: اسلام، بر خلاف سایر مکاتب که نگاهی صرفاً مادی و ابزاری به مقوله کار و کارگر دارند، نگاهی کاملاً ویژه و ارزشی به کار و تلاش دارد.

استاندار قم با بیان این که در فرهنگ دینی، کار به عنوان نوعی عبادت و از یک مقام و منزلت قدسی برخوردار است، افزود: در سیره و احادیث نبوی، کار و تلاش علاوه بر آثار و برکات دنیایی، دارای اجر و پاداش اخروی و با مضامینی چون مجاهدت در راه خدا، زمینه ساز استجابت دعا و رسیدن به سعادت و قرب الهی از آن یاد شده است.

اهتمام به ترویج فرهنگ دینی کار در محیط های کارگری
وی با تاکید بر لزوم اهتمام جدی نسبت به ترویج فرهنگ دینی کار در محیط های کارگری تصریح کرد: درک چنین جایگاه و منزلتی موجب خواهد شد تا کارگر عاشق کار و حرفه خود شده و به آن عشق بورزد.

موسی پور از کار و تلاش به عنوان عامل حیات و ستون فقرات استقلال اقتصادی نام برد و یادآور شد: رمز رهایی از وابستگی و رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی، بها دادن به کار و کوشش و ترویج آموزه های دینی کار در جامعه است.

وی همچنین به شعار سال اشاره کرد و گفت: نیل به استقلال در همه ابعاد آن مرهون کار و سازندگی و حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی بوده و همه باید به عنوان یک وظیفه ملی و دینی در جهت تحقق آن بکوشند.

تشکیل کارگروه رسیدگی به مشکلات و پیگیری مطالبات جامعه کارگری قم
استاندار قم با اشاره به برنامه ها و آمادگی استان برای عملیاتی کردن شعار تولید ملی گفت: علاوه بر دو کار گروه ویژه صنعت و کشاورزی که با اختیارات ویژه برای حمایت از توسعه این دو بخش فعال شده بود از امروز نیز تشکیل کارگروه جدیدی را برای رسیدگی به مسائل و مشکلات و پیگیری مطالبات جامعه کارگری استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با بیان این که رابطه بین کارگر و کارفرما در اسلام یک رابطه و تعامل انسانی، اخلاقی و مکمل است، افزود: در بازدید خود از واحدهای صنعتی استان چنین رابطه ای کاملاً مشهود بود و لازم است این نوع تعامل در همه محیط های کاری استان حاکم باشد.

بر پایه این گزارش، در این مراسم تعدادی از تشکل ها و انجمن های صنفی فعال کارگری و کار فرمایی استان در حضور استاندار قم و به نمایندگی از اعضای انجمن خود، به بیان نظرات، پیشنهادات و دغدغه های شغلی خود پرداختند.

تجلیل از برگزیده گان جامعه کارگری استان قم
همچنین در پایان این مراسم استاندار قم با اهدا لوح تقدیر از برگزیده گان جامعه کارگری استان تجلیل و با اعطای کارت های اعتباری ۱.۵ میلیون تومانی خرید به ۵ نفر از کارگران، این طرح در استان آغاز شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.w93rak9txpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما