سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب : 64330
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس خانه کشاورز استان قم:

نباید بخش کشاورزی تنها تاوان بحران کمبود آب را بدهد/رتبه نخست بخش کشاورزی قم در کاهش مصرف آب

قم نيوز : رئیس خانه کشاورز استان قم گفت: اگر بحران کمبود آب در کشور وجود دارد، نباید بخش کشاورزی تاوان این مساله را بدهد و باید همه مصرف کنندگان از جمله بخش خانگی، صنعتی، گردشگری و اداری مصرف خودشان را کاهش بدهند.
نباید بخش کشاورزی تنها تاوان بحران کمبود آب را بدهد/رتبه نخست بخش کشاورزی قم در کاهش مصرف آب
نباید بخش کشاورزی تنها تاوان بحران کمبود آب را بدهد/رتبه نخست بخش کشاورزی قم در کاهش مصرف آب
به گزارش قم نیوز ارباب علی مومن امشب در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به کاهش مصرف چاه‌های آب در استان قم اظهار کرد: از چهار سال پیش تاکنون هر سال بخش کشاورزی، آب کمتری را از چاه‌ها نسبت به سال پیش از آن مصرف کرده، همچنین کنتورهای هوشمند بر چاه‌های آب بخش کشاورزی استان قم نصب شده است.

وی ادامه داد: مساحت زمین‌های زیرکشت در استان قم از حدود 52 هزار هکتار به 37 هزار هکتار رسیده و زمین‌هایی که  دیگر در آن‌ها کاشت صورت نمی‌گیرد، به منابعی برای ریزگرد در استان قم تبدیل شده اند.

رئیس خانه کشاورز استان قم افزود: اگر بحران کمبود آب در کشور وجود دارد، نباید بخش کشاورزی تاوان این مساله را بدهد و باید همه مصرف کنندگان از جمله بخش خانگی، صنعت، گردشگری و اداری مصرف خودشان را کاهش بدهند.

مومن با اشاره به لزوم کاهش مصرف آب در استان قم اظهار کرد: صدا و سیما در این زمینه کار ترویجی انجام نمی‌دهد و برای پخش برنامه‌هایی در این خصوص پول مطالبه می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی استان قم در زمینه کاهش مصرف آب در کشور، رتبه نخست را کسب کرد و این اتفاق بدون هیچ اعتراضی از سوی کشاورزان رخ داد، اما بقیه نهادها باید به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند، باید آب به کشاورزان به صورت حجمی داده شود.

ابوالفضل فرهانی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم در بخش پایان جلسه با اشاره به عملکرد بانک‌های استان گفت: بانک‌های استان علاقه دارند که به واحدهای تولیدی، وام را به مدت یک سال با بازپرداخت در 12 قسط بدهند، در حالی که باید زمان بازپرداخت این تسهیلات حداقل سه سال باشد تا واحدهای تولیدی بتوانند بازپرداخت تسهیلات را انجام بدهند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcfxmdv.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما