دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 64635
منبع : خبرگزاری فارس
نائب رئيس شورای اسلامي شهر قم:

توسعه صنايع آب بر جنایتی بزرگ در حق مردم است

قم نيوز : نائب رئيس شورای اسلامي شهر قم گفت: توسعه صنایع آب‌بر جنایت بزرگ در حق مردم قم است که باید اجازه این امر داده نشود.
توسعه صنايع آب بر جنایتی بزرگ در حق مردم است/کارنامه غیرقابل قبول نهادهای مسوول محیط زیست در قم
توسعه صنايع آب بر جنایتی بزرگ در حق مردم است/کارنامه غیرقابل قبول نهادهای مسوول محیط زیست در قم
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری ظهر امروز در نشست «توسعه صنعتی استان؛ محیط زیست و مخاطرات آن» با بیان اینکه بحث محیط زیست در کشور و شهر قم با درجه اولویت پایین مطرح است گفت: اکثر مسؤولان و مدیران استان نگاه زیست محیطی به فعالیت‌ها و وظایف خود ندارند به همین دلیل به سمت تبدیل شدن به شهر آلوده در حال حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر موجی در زمینه شکل‌گیری صنایع  فلزی و سرب را در استان  قم را شاهد هستیم گفت: مسؤولان بدون حساسیت مجوزهای لازم را صادر کردند و با اغماض مسائل پیش رفت. شهرک‌های صنعتی که در کنار شهر قم هستند به شدت آلودگی تولید می‌کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد‌: شهرک صنعتی سلفچگان زندگی مردم آن منطقه و روستاهای اطراف را تهدید می‌کند. محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت و مجموعه مدیریت استان در دوره‌های مختلف مقصر بودند که امروز شاهد صنایع ذوب فلز واحدهای مختلف در استان قم هستیم.

وی عنوان کرد: نداشتن برخورد صحیح منجر به توسعه شده تا امروز شهر قم به شهر صنعتی با رویکرد صنایع بازیافتی تبدیل شود.

بختیاری با بیان اینکه مشخص شدن واحدهای آلاینده در زمینه مطالبه‌گری مردم کمک می‌کند گفت: افراد به موضوعات در حوزه آلودگی خاک و آب توجه ندارند زیرا نوع اثرات آن مخفی‌تر است. گسترش صنایع در مجموعه استان باید با رویکرد اساسی روی دهد تا مفهوم توسعه پایدار را حفظ و ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه ناپایدار در حوزه زیست محیطی هزینه‌های سنگینی بر ما تحمیل می‌کند البته به معنای واقعی در این حوزه‌ها اشتغال نداریم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مجموعه نهادهای مسؤول در حوزه محیط زیست کارنامه قابل قبول ندارند گفت: صنعتی که در محیط اطراف آلودگی ایجاد می‌کند برای کارکنان نیز آلاینده است و نهادهای ذی ربط در این زمینه سلامت کارگران را پیگیری نکرده‌اند. بهترین راهکار این است که از  امروز نگاه و رویکرد به این حوزه اصلاح و تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌ها در مسیر توسعه پایدار به گونه‌ای باشد که برای نسل‌های آینده آسیب ایجاد نشود گفت: با توجه به اینکه قم در منطقه گرم و خشک واقع است، اساسی‌ترین موضوع آب قم است که محور هر گونه تصمیم‌گیری در استان قم برای توسعه صنعتی، شهرهای تابعه و سیاست‌های جمعیتی باید مبتنی بر موضوع آب باشد.

بختیاری خاطرنشان کرد: تفکری در استان وجود دارد که توسعه صنعتی از نوع آب‌بر را پیگیری می‌کند که این امر ظلم در حق مردم قم است زیرا برای شهرک‌های صنعتی آب‌بر باید آب تأمین شود در حالیکه با کمبود آب مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: توسعه صنایع آب‌بر جنایت بزرگ در حق مردم قم است که باید به این مسئله توجه شود و اجازه این کار داده نشود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مطالبه‌گری مردم در این زمینه بسیار مهم است گفت: هر قطره آب سرشاخه‌های دز برای غیر شرب مصرف شود ظلم در حق مردم آن منطقه و قم است. سیاست‌های توسعه‌ای باید بر اساس تأمین پایدار آب در افق بلند مدت باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdk909.yt0os6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما