سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 64640
منبع : خبرگزاری فارس

صيد طلای آسيای هنر نوجوان قمی / دومين قهرماني متوالي در قاره كهن

قم نيوز : كاراته‌كاي مستعد و نخبه استان قم براي دومين سال متوالي موفق به كسب مقام قهرماني و نشان طلاي پيكارهاي كاراته قهرماني آسيا شد.
صيد طلای آسيای هنر نوجوان قمی / دومين قهرماني متوالي در قاره كهن
صيد طلای آسيای هنر نوجوان قمی / دومين قهرماني متوالي در قاره كهن
به گزارش قم نیوز کاراته به عنوان شاخص‌ترین رشته ورزشی رزمی در استان قم به روند موفقیت‌های خود در کسب مدال از میادین معتبر برون‌مرزی ادامه داد و با یک نماینده یک طلای دیگر به افتخارات ورزش قم در این رشته ورزشی پرطرفدار ادامه داد.

کاراته از سال‌های دور به شدت مورد علاقه قمی‌ها بوده و همچنان این شرایط ادامه دارد، به طوری که افزایش میزان علاقه به فعالیت در این رشته ورزشی، سن و سال نمی‌شناسد و قمی‌ها در تمام رده‌های سنی هر دو بخش مردان و بانوان در این رشته به فعالیت حرفه‌ای می‌پردازند.


* برخوردار: باشگاه‌های کاراته از فوتبال بیشترند

رئیس هیأت کاراته استان قم به خبرنگار فارس گفت: به واسطه این علاقمندی، تعداد باشگاه‌های کاراته در قم از تعداد باشگاه‌های پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی یعنی فوتبال بیشتر است و این باشگاه‌ها اکثرا از مربیان بسیار بادانش و توانمندی برخوردار هستند، مربیانی که بیشتر آنها سابقه مربیگری در سطح ملی را دارند و با دانش بالای خود زمینه رشد و شکوفایی این رشته را برقرار کرده‌اند.

علیرضا برخوردار یاد آور شد: از سوی دیگر کاراته قم در سال‌های بسیار طولانی، با استعدادهای خود ترکیب اصلی تیم ملی ایران و ترکیب ثابت کادر فنی تیم ملی را به نام خود کرده بود و این کاراته‌کاها اکنون در سطح ملی تجارب خود را در اختیار کاراته‌کای آینده‌دار و مستعد قرار می‌دهند و بدین‌ترتیب موفقیت‌های کاراته قم همچنان تداوم دارد.


* سلطانی: خدری دومین طلای آسیایی خود را شکار کرد

در ادامه سریال موفقیت‌های کاراته قم، امسال در پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا یک دستاورد دیگر نصیب ورزش قم شد و کاراته‌کایی خوش‌آتیه به نام حسین خدری توانست در رقابت با حریفان خود برای دومین سال متوالی مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلای پیکارهای آسیایی را به دست بیاورد و در واقع دومین طلای آسیایی خود را شکار کرد.

مدیر و مربی باشگاه کاراته شهید زین‌الدین قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: تیرماه سال گذشته بود که شانزدهمین دوره رقابت‌های کارته قهرمانی آسیا در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید زیر 21 سال و بزرگسالان به میزبانی کشور قزاقستان در هر دو بخش مردان و بانوان به انجام رسید و با درخشش کاراته‌کاهای استان قم همراه بود.

محمدمهدی سلطانی یاد آور شد: در مسابقات سال 2017 کاراته قهرمانی آسیا سه کاراته‌کا در رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان، یک داور و یک مربی نماینده‌های کاراته استان قم بودند، در شرایطی که سه نفر از این تعداد نماینده قم سهم باشگاه سازنده‌ای به نام باشگاه کاراته شهید زین‌الدین قم بود.


* شکست‌ناپذیری خدری در پیکارهای قهرمانی آسیا

حسین خدری در پیکارهای آسیایی 2017 در وزن منهای 57 کیلوگرم بخش کومیته رده سنی نوجوانان، سیدمجید وکیلی در کاتای انفرادی همین رده سنی و علی سلطانی به عنوان مربی تیم ملی کاراته، امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته قم در وزن منهای 60 کیلوگرم رده بزرگسالان و ابوالقاسم به عنوان داور در این رقابت‌ها حضور یافتند.

این در حالی است که سیدمجید وکیلی در بخش کاتای انفرادی رده سنی نوجوانان تا دیدار نهایی بالا آمد و در نهایت با کسب مقام نایب‌قهرمانی، ایران و استان قم را به نشان نقره آسیا رساند اما حسین خدری مدال طلای شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در شهر آستانه قزاقستان را به ارمغان آورد.

خدری در وزن منهای 57 کیلوگرم ابتدا برابر نماینده ازبکستان پیروز شد، در حالی که در این دیدار پس از تساوی یک بر یک به نفع خدری به پایان رسید، سپس نماینده مالزی را دو بر صفر از پیش‌رو برداشت و در مبارزه سوم حریف اهل کشور عربستان را هشت بر هفت برد و در فینال با شکست دو بر صفر حریف قزاقستانی قهرمان شد و با قهرمانی امسال، نام خود را به عنوان یک کاراته‌کای شکست‌ناپذیر در رقابت‌های آسیایی ثبت کرد.


* 2 سال پیروزی متوالی کاراته‌کای قم برابر رقیب اهل مالزی

خدری که سال گذشته نیز در پیکارهای کاراته قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا به میزبانی قزاقستان موفق به کسب مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلا شده بود، با انگیزه دست یافتن به دومین مدال آسیایی خود مقتدرانه در مقابل حریفان به میدان رفت و بار دیگر به مدال طلا رسید.

این کاراته‌کای پرتوان استان قم در نخستین مبارزه خود از پیکارهای وزن منهای 57 کیلوگرم مسابقات رده سنی نوجوانان کاراته 2018 قهرمانی آسیا در شهر اوکیناوای ژاپن، برابر پیلای سیوانسان از کشور مالزی به میدان رفت و با نتیجه نزدیک چهار بر سه حریف خود را شکست داد.


* خدری: شکست کاراته‌کای مالزی شرایط قهرمانی‌ام را هموار کرد

کاراته‌کای طلایی استان قم راجع به این مسابقه و نتیجه کسب شده به خبرنگار فارس گفت: سال گذشته هم با کاراته‌کای مالزی رقابت داشتم و وی را شکست داده بودم، اما نباید برای پیروزی در مقابل این کاراته‌کا اینقدر به زحمت می‌افتادم، ولی دلیل این اتفاق تغییر زمان برگزاری مسابقه من با حریف بود، زیرا قرار بود من در مسابقه سوم به میدان بروم اما زمان مسابقه من تغییر کرد.

حسین خدری افزود: اولین مسابقه در هر تورنمنتی سخت و حساس است، اما من برای این مسابقه کاملا آماده بودم و با اینکه کار برای پیروزی برابر حریف به اختلاف یک امتیاز رسید، اما همین رقابت نفس‌گیر شرایط من را برای موفقیت در دیگر بازی‌ها و رسیدن به مدال طلا هموارتر کرد.


* برتری قاطع کاراته‌کای طلایی قم برابر رقیب اهل ماکائو

ملی‌پوش وزن منهای 57 کیلوگرم کاراته استان قم در دومین مسابقه خود از هفدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در اوکیناوا برابر تک وونگ‌من از کشور ماکائو به میدان رفت و این بار با بهره‌گیری از هوش بالا و تکنیک فوق‌العاده خود با نتیجه قاطع هشت بر صفر به برتری رسید تا قدرت و آمادگی بالای خود را به رخ دیگر رقبا بکشد.


* شکست حریف اردنی و صعود خدری به فینال مسابقات

در شرایطی که تنها یک کاراته‌کا در ترکیب دو تیم نوجوانان و جوانان ایران در مسابقات هفدهمین دوره کاراته قهرمانی قاره کهن داشت، کاراته‌کای قمی عضو تیم ملی نوجوانان یعنی حسین خدری در سومین رقابت خود به مصاف عافف غیط از کشور اردن رفت، مسابقه‌ای که کسب پیروزی در آن حکم صعود به دیدار نهایی رقابت‌ها را داشت و به همین دلیل خدری با حفظ اقتدار مسابقه قبلی خود، این مرتبه با نتیجه مطمئن 6 بر یک به برتری رسید و به فینال راه یافت.


* برتری نفس‌گیر مبارز قمی مقابل حریف عربستانی و کسب نشان طلا

با توجه به نتایجی که در این وزن رقم خورده بود، علاوه بر حسین خدری از ایران، احمد الملکی از کشور عربستان دیگر فینالیست وزن منهای 57 کیلوگرم پیکارهای کاراته قهرمانی نوجوانان آسیا بود و در این رقابت حساس و پر استرس، حسین خدری کاراته‌کای قمی تیم ملی ایران با نتیجه نزدیک دو بر یک حریف را برد و بدین‌ترتیب دومین عنوان قهرمانی و طلای خود را در پیکارهای کاراته نوجوانان آسیا قطعی کرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjymem.uqexxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما